Tízéves GEFCO-Mirgor együttműködés

iho   ·   2013.10.29. 16:54

A GEFCO teljes- (FCL), és gyűjtőkonténeres (LCL) tengeri szállítással, valamint légiszállítói és vámraktározási feladatokkal segít az argentin cégnek. A kezdetben autóipari légkondicionáló berendezésekkel foglalkozott Mirgor mára az autó-, a mobiltelefon- és a háztartási elektronikai ipar fő beszállítója, a Nokia kizárólagos gyártója Argentínában.

A GEFCO Franciaországból, Németországból, Ázsiából szállít légi úton a Mirgornak, és a Buenos Aires-i, valamint Sao Paolói raktáraiból a közúti fuvarozást is végzi a Tűzföldre. A logisztikai óriáscég új koncepciójával csökkentette a szállítási időt és mérsékelte a költségeket is.

A GEFCO új logisztikai terve – a Mirgor szükségleteinek és működési korlátainak figyelembe vételével – a kamionok számának optimalizálásával érte el a szállítási idő jelentős – kétnapos – rövidülését. Az Európából és Ázsiából érkező áruk saját vámraktárban kezelése egyrészt a cég tárgyalási pozícióját erősíti, másrészt kedvezőbb árakat tud kínálni a Mirgor számára. A GEFCO szárazföldi hálózata ezen a ponton veszi át a logisztikai feladatokat, hogy kiszolgálja a Rio Grande-i gyárat.

Ahogy Johannes Nanninga, a tengeri szállítási műveletek igazgatója megjegyezte: az egyre szorosabban összekapcsolódó tengeri és szárazföldi szállítások egyre szorosabban összekapcsolódnak, ezt szem előtt tartva lehet megtervezni az ellátási lánc részére nyújtott, versenyképes, háztól-házig szállítási megoldásokat.

A tengeri szállítmányozási tevékenység során a GEFCO látja el az árubegyűjtést, az áru konszolidációját az indulási központban vagy kikötőben, a rakomány raktározását és őrzését, valamint a vámoltatási feladatokat. Feladatuk az ellátási lánc minden részletére kiterjed: szállítás, raktárlogisztika, az újrafelhasználható csomagolás kezelése, továbbá a vám- és adóügyintézés. Az ilyen integrált logisztikai megoldások következtében a gyártók képesek lerövidíteni a szállítási időt, optimalizálhatják költségeiket, és ütőképes globális beszerzési stratégiát valósíthatnak meg. A tengeri szállítmányozási hálózatot mintegy ötszáz szárazföldi útvonal egészíti ki, amelyek azonos folyamatok, minőségi szabványok és informatikai rendszerek alapján működnek.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.