Több mint 600 millió euróból újul meg a Brassó és Segesvár közötti vasútvonal két szakasza

MTI/iho   ·   2020.03.06. 09:00
brassoi_vonal0

Lucian Bode román ügyvivő közlekedési miniszter elmondta, a felújítást európai uniós vissza nem térítendő támogatásból és román állami költségvetésből finanszírozzák, a szerződés értéke 2 milliárd 970 millió lej – 207 milliárd 900 millió forint. A vasútfelújítási tervek közül ez az egyik legnagyobb értékű szerződés, ennek ellenére nem maradéktalan az öröm, hiszen a szerződést már tavaly alá kellett volna írni, ezért a késésért Románia 330 millió eurót – 110 milliárd 880 millió forintot – veszített az uniós támogatásokból. A késés oka, hogy a közbeszerzési eljárást megtámadták a bíróságon. Ebben a perben tizenkilenc tárgyalás után hirdettek ítéletet, így elhárult minden jogi akadály a szerződés aláírása elől.

Az Alstom, az Aktor és az Arcada vállalat által alkotott RailWorks társulás a Brassó és Apáca, illetve a Kaca és Segesvár közötti, összesen 86 kilométer szakaszt újíthatja fel úgy négy év alatt, hogy a vonatok sebessége elérhesse a 160 kilométer/órát.

A Segesvár és Brassó közötti vasút része a Kaca és Apáca közötti szakasz is, amelynek felújítására kiírt közbeszerzést a román állam egy török cégtársulásnak ítélte oda január végén. A Segesvár és Brassó közötti vasúti vonal része a Románián keresztül a Kürtös–Arad–Püski–Segesvár–Brassó–Bukarest–Konstanca nyomvonalon haladó Rajna–Duna transzeurópai vasúthálózatnak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!