Tovább emészti a természet a szilvásváradi vicinálist

Vörös Attila   ·   2018.06.12. 16:15
9787

Az ádáz esőzés, vihar miatt hétfőn le kellett zárni a szilvásváradi vonal megmaradt részének is egy szakaszát: Szilvásvárad és Bélapátfalva között azóta is pótlóbusz jár. Sárlavina, hegyomlás, ingatag lösz az ellenség – árva Bézé a fegyver. A MÁV honlapja szerint a pálya felszabadításáig és a löszfal vizsgálatáig nem közlekedhetnek azon a szakaszon a vonatok.

A mostani havária előhozta a nyolc évvel ezelőtti emlékeinket. Miután 2009 december 12-én leállították a személyforgalmat a 101 éves vonal Szilvásvárad–Putnok szakaszán, 2010. júniusában egy viharban a sok eső hatására több helyen földcsuszamlások mosták el a pályát, rengeteg föld és növényi hordalék borítja azóta is a vasút egy részét. Ahol kilátszik a sín, ott meg egyszerűen szétlopták a vonalat, az elmúlt majdnem egy évtized alatt már mozdítható fém nem nagyon maradt a 87-esben.

Különvonat közlekedett a száz éves vonalon 2008. szeptember 27-én a Trains.hu szervezésében. Endre érezhette, hogy közeleg a vég... Neki hála, vasútbarátok tömege élhette még át a 87-es romantikáját! Bélepátfalván pózol a különvonat Csörgője (képek: Vörös Attila)

A 2009. júniusi viharkárokat még anno tervezték elhártani, sőt a forgalom újboli elindítása is tervben volt. 2010 őszén el is kezdték a helyreállítást, de nemsokára egy újabb özönvíz még nagyobb károkat csinált és egyelőre gazdasági totálkárnak tűnik a 87-es.

A személyvonatok csak Eger és Szilvásvárad között járnak, a menetrendet nyugodtan hívhatjuk botrányosnak: napi két vonatpár koptatja a sínt. A vasútvonal teherfuvarozási szempontból viszont nagyon fontos, igaz, sajnos csak egy rövid szakasza. Eger-Felnémet állomásig villamosítva is van, innen ágazik ki az Omya kőbánya iparvágánya. A mészkőporral megrakott irányvonatok naponta indulnak innen a visontai hőerőműbe, ehhez jön még a Felnémeten rakott ócskavas és fa is. Turizmus ide vagy oda, sajnos a vonalnak csak ezt a részét érezzük viszonylag biztonságban...

A Putnok–Szilvásvárad szakasz még akkor járható volt, igaz csak motorvonattal vagy maximum remot Dácsiával. Nekézseny az ország egyik legmutatósabb fotóhelye volt

Frissítés: kedd délutánra helyreállították a pályát, közlekedhetnek a vonatok a teljes Eger–Szilvásvárad szakaszon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.