Tovább növekszik a cseh–szlovák repcevasút

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2015.04.30. 11:15
kiskep
Amióta magánkézbe került a csallóközi mellékvonal (Pozsony–Révkomárom vasútvonal), azóta csak nő az utasok száma a vonatokon. A Regiojet cseh magánvasút információi szerint a vállalat szlovákiai leányvállalata 2015 első negyedévében 22 százalékkal több utast szállított, mint egy évvel korábban.

Valami miatt nő az utasszám a Regiojetnél<br>(fotók: Regiojet.sk)

A Pozsony és Révkomárom között közlekedő személy- és sebesvonatokon 562 ezer utast szolgáltak ki csak az idei év első három hónapjában. Ez havi lebontásban átlagosan 187 ezerrel jelent több utast, mint 2014 ugyanezen időszakában. A közzé tett statisztika szerint az utasok átlagosan 35 kilométeres távolságra utaztak a Regiojet vonatain. A vasúttársaság havonta átlagosan 1 500 vonatot indít a 120 kilométer hosszú vasútvonalon.

A Regiojet magánvasút 2012-ben vette át a vasútvonalon a személyszállítási szolgáltatást az állami ZSSK-tól. Azóta megháromszorozódott az utasok száma a vonalon, ez évente több mint 2 millió utast jelent. Az utasszám-növekedést azonban nem csupán a vasúti szolgáltató váltása idézte elő, hanem a pozsonyi agglomeráció dinamikus fejlődése és a demográfiai változások is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!