Tovább szépül a százhúszas

iho/vasút   ·   2015.02.16. 10:29

A több mint harminckét kilométer hosszú Gyoma–Békéscsaba vasúti vonalszakasz rekonstrukciója határidőben, tavaly decemberben befejeződött. A beruházással megszűntek a vonalszakasz néhol akár 40–60 kilométer per órás sebességkorlátozásai. A korszerűsített pálya megengedett pályasebessége 160 kilométer per óra, amely teljes egészében az ETCS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) kiépítése után használható ki arra alkalmas, korszerű szerelvényekkel. A fejlesztéseknek köszönhetően a szakaszon 6–10 perccel csökkenhet a menetidő.

Csárdaszállás és Mezőberény felújított, míg Murony teljesen új állomásépületet kapott. A három állomáson biztonságos magasperonok épültek, amelyek akadálymentes aluljárókon keresztül közelíthetőek meg. Az előterek átépítésével több mint száz P+R és hetvenhat B+R parkolót alakítottak ki.

A nagyprojekt részeként folyamatban van a dél-keleti országrész legfontosabb vasúti csomópontja, a békéscsabai állomás teljes körű felújítása. Átépül a vágányhálózat, megszűnnek az ideiglenes sebességkorlátozások, növekszik az átbocsátó képesség. A több mint 150 éves műemlék felvételi épület előtti teret parkosítják, megújulnak a vasútállomáshoz vezető útszakaszok és járdák. A peronok biztonságos megközelítését lehetővé tevő gyalogos aluljáró a meglévő buszpályaudvar aluljáró folytatásaként az utascsarnok alatt is megépül. A vágányok mellett több mint kétezer méter hosszban zajvédő fal létesül.

A nagyprojekt keretében korszerűsítették a vontatási transzformátor-alállomást Cegléden, új elektronikus vasúti biztosítóberendezések épülnek ki a Gyoma és Békéscsaba közötti vonalszakasz több állomásán. Jelenleg zajlik az ETCS vonatbefolyásoló rendszer telepítése is a fővárostól az országhatárig. A tervezett ütemezés szerint a beruházások minden eleme legkésőbb 2016 első felében megvalósul.

Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár kifejtette: „A nemzetközi korridor a már elvégzett és kivitelezés alatt álló fejlesztések eredményeként a fővárostól az országhatárig teljes hosszban megújul. A vonatközlekedés szolgáltatási színvonala nő, az utazás gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb lesz, az áruszállítás feltételei jelentősen javulnak. A Békés megye elszigeteltségét enyhítő beruházások közúton is folytatódnak, a Viharsarok egyre könnyebben megközelíthetővé válik, közelebb kerül a fővároshoz és Nyugat-Európához.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.