Tűz miatt bezárt a Gare de Montparnasse Párizsban

iho/vasút   ·   2018.07.29. 08:00
tuz_montparnasse_aramellatas_parizs_sncf_kislid

A tűz már a pénteki, a pályaudvart érintő százezer utas számításait is keresztülhúzta, de akkor a következményekkel még senki nem számolt. A lángok az RTE villamosenergia-szolgáltató egyik transzformátorállomásán gyulladtak ki, Issy-les-Moulineaux-ban. Mivel a társaság egyik legnagyobb energiavásárlója a francia vasút, az általa ellátott területeken, így a Montparnasse-pályaudvaron megszűnt az áramszolgáltatás. És ez előreláthatóan csütörtökig így is marad.

Ücsörgők a sötétbe borult pályaudvaron...

Az SNCF francia vasúttársaság viszonylag gyorsan felállított egy alternatív menetrendet, a TGV Atlantique-vonalon a vonatok kétharmada jár, általában a Gare d'Austerlitzről indulva, vagy oda érkezve. Hétvégén felezik az eredeti járatszámot, jelentette be Rachel Picard, a Voyages SNCF személyforgalmi szolgáltatóágazat igazgatója, még szombaton.

Szintén szombatra hívott össze az RTE egy sajtótájékoztatót, amelyen szokatlan nagyságrendű tűzesetről beszéltek, ezt a Harcourt-trafóállomást érintette. Xavier Piechaczyk, a villamosenergia-szolgáltató igazgatótanácsának tagja elmondta, hogy egyelőre nincsen információjuk a tűz okáról, de semmi sem utal szándékosságra. A trafóállomás galériáján kitört tűzben az összes 63 ezer voltos kábel megsérült, a berendezések nem üzemképesek többé.

Guillaume Pepy SNCF-főnök pedig meg is kezdte az egymásramutogatást, mikor kijelentette, hogy elvárják, hogy az egyik legfőbb beszállítójuk felelősségére visszavezethető tűzeset kapcsán a szolgáltató kártalanítsa a vasúttársaságot. Szavai szerint az SNCF-et „pármillió eurós” kár érte rövid időn belül, és hangsúlyozta, hogy a vasúttársaság egy területén kívül történt baleset áldozata lett.

Az ökológiai fordulat végrehajtásáért, valamint a közlekedésért felelős miniszterek Nicolas Hulot (nem az az úr, amelyik közlekedik) és Elisabeth Borne bejelentették  egy vizsgálóbizottság felállítását is. Szavaik szerint a tűz következményei „nyilvánvalóan bizonytalanná tették a Montparnasse-pályaudvar RTE általi további villamosenergia-ellátását”.

...míg szendereg a robogás...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!