Új menetrendet vezet be a ceglédi vonalon a MÁV-Start

iho/vasút   ·   2019.05.22. 19:00
400px_dogdesiro

Sűríti a reggeli vonatok menetrendjét a legnagyobb utasforgalmú Budapest-Nyugati pályaudvar–Cegléd–Szolnok és Budapest–Cegléd–Kecskemét elővárosi vonalakon a MÁV-Start. Az elmúlt évek egyik legjelentősebb és legtöbb utast érintő fejlesztésének köszönhetően a térségi települések, köztük Szolnok, Kecskemét, Cegléd, Monor és Üllő lakosai gyakrabban, rövidebb menetidőkkel utazhatnak. Első lépésként a fejlesztés az egyik legforgalmasabb, ceglédi elővárosi vonalat érinti, de a vasúttársaság a többi elővárosi vonalon is vizsgálja a hasonló lehetőségeket.

Az érintett vonalakon a távolsági vonatok megállási helyeinek módosításával, a menetidők csökkentésével javul a menetrend, de több vonatot is forgalomba állítanak, így az utasok kényelmesebben utazhatnak, több szabad ülőhelyet találnak.

A menetrendi fejlesztés eredményeként Budapest felé jelentősen javul a reggeli eljutási lehetőség. Kecskemétről, Szolnokról és Ceglédről összesen öt távolsági vonat tíz-tizennyolc perccel rövidebb menetidővel közlekedik Budapestig, gyorsvonati megállásokkal. Cegléd és a Nyugati pályaudvar között harmincpercenként lehet igénybe venni gyors- és sebesvonatokat. A Z50-es zónázó és az S50-es monori személyvonatok húsz perc helyett egységesen harmincpercenként közlekednek, ezeket egészítik ki az új gyorsított és gyorsvonatok, így a legtöbb településről óránként három helyett már négy vonat lesz Budapestre.

A reggeli időszakban Cegléd és Szolnok felé, valamint a délutáni és az esti időszakban, munkanapokon a Szolnokig közlekedő zónázó vonatok és a Debrecen felé közlekedő sebesvonatok kisebb mértékű bővítésére, viszonylatainak módosítására került sor. Például a Budapest-Nyugatiból kora reggel Záhonyba induló, 6260-as számú személyvonat ezentúl S51-es személyvonatként jár az elővárosi vonalszakaszon.

Debrecen felől a korábbinál sűrűbben és gyorsabb menetidővel közlekednek vonatok a főváros felé. A legfontosabb változás, hogy munkanapokon hajnalban óránként indulnak sebesvonatok Budapest-Nyugati pályaudvarra, melyek Szolnokig mindenhol, onnan Abony, Cegléd, Ferihegy, Kőbánya-Kispest, Zugló állomásokon és megállóhelyeken állnak csak meg, így menetidejük jelentősen csökken. Egyes kora reggeli sebesvonatok gyorsvonati pótjegy váltása nélkül igénybe vehetőek.

Új, késő esti munkanapi sebesvonatot állítanak forgalomba Budapest és Debrecen között: a 6108-as számú járat 21 óra 28-kor indul a Nyugati pályaudvarról.

Mivel június 21-ig Püspökladány és Debrecen között pályakarbantartási és pályafelújítási munkálatok miatt vágányzári menetrend van érvényben, a menetrendi fejlesztések a vágányzári menetrend alatt csak részlegesen valósulnak meg, a végleges menetrendet később vezetik be.

Módosítja a Budapest felé tartó vonatok menetrendjét a ceglédi vonalon a MÁV-Start, ezentúl még több és gyorsabb járat áll majd rendelkezésre reggel a fővárosba való eljutáshoz (forrás: MÁV-Start Zrt.)

Kecskemétről a gyorsabb menetidőnek és a sűrűbb közlekedésnek köszönhetően jelentősen javulnak a Budapestre való eljutási lehetőségek. Az alábbi menetrend szerint közlekednek a vonatok:

  • 4 óra 31 perckor gyorsvonati megállási rendű személyvonat, 5 óra 38-kor gyorsvonat indul Budapest-Nyugati pályaudvarra, melyek Cegléd és Kőbánya-Kispest között csak Ferihegyen állnak meg. Kecskemét és Cegléd között a két vonat megállási rendje eltérő, de mindkét vonat megáll Nagykőrösön és Nyársapáton. Menetidejük Kőbánya-Kispestig hetvennégy és hatvanhét perc. A vonatok minden nap közlekednek, és gyorsvonati pótjegy nélkül igénybe vehetőek.
  • 5:13-kor és 6:13-kor új, gyorsított személyvonat indul Budapest-Nyugati pályaudvarra, melyek Cegléd és Kőbánya-Kispest között néhány állomást és megállóhelyet érintenek, Ferihegyen azonban nem állnak meg. A vonatok Kecskemét és Cegléd között nem állnak meg, menetidejük Kecskeméttől Kőbánya-Kispestig hatvanhét perc. A vonatok csak munkanapokon közlekednek, és gyorsvonati pótjegy nélkül igénybe vehetőek.

Szolnokról és Abonyról a jelenleginél gyorsabb menetidővel közlekednek vonatok a főváros felé.

  • Munkanapokon kora reggel óránként indulnak Debrecen felől érkező sebesvonatok Budapest-Nyugati pályaudvarra, melyek csak Abony, Cegléd, Ferihegy, Kőbánya-Kispest, Zugló állomásokon és megállóhelyeken állnak meg. Egyes kora reggeli sebesvonatok gyorsvonati pótjegy váltása nélkül igénybe vehetőek.
  • Munkanapokon reggel óránként indulnak G50-es gyorsított személyvonatok Budapest-Nyugati pályaudvarra, melyek Abony, Cegléd, Albertirsa, Pilis, Monorierdő, Monor, Kőbánya-Kispest, Kőbánya alsó és Zugló állomásokon és megállóhelyeken állnak meg, Ferihegyet nem érintik. Szolnokról 4 óra 40 perckor és 5 óra 40-kor új gyorsított vonat indul.
  • A Z50-es zónázó vonatok változatlan menetidővel és megállási rend szerint, harmincpercenként mennek a Nyugatiba.
  • Hétvégén a G50-es vonatok hétvégén nem közlekednek, a Z50-es vonatok pedig ritkábban, harminc-hatvan percenként közlekednek, vasárnap a Szolnokról 5 óra 10-kor induló sebesvonat nem jár.

Cegléd állomásról az eljutási lehetőségek jelentősen javulnak Budapest felé, a vonatok menetideje rövidül:

  • Munkanapokon 4 óra 38 és 6 óra 34 között félóránként indulnak gyors-, gyorsított és sebesvonatok Budapest-Nyugati pályaudvarra, melyek gyorsvonati megállás szerint csak Ferihegyen, Kőbánya-Kispesten, Zuglón állnak meg. A vonatok menetideje Kőbánya-Kispestig negyvenegy perc. A járatok gyorsvonati pótjegy váltása nélkül igénybe vehetőek.
  • Szintén munkanapokon 5 óra 6 perc és 6 óra 36 között szintén félóránként indulnak gyorsított és kecskeméti személyvonatok Budapest-Nyugati pályaudvarra. A vonatok csak Albertirsa, Pilis, Monorierdő, Monor, valamint Kőbánya-Kispest, Kőbánya alsó, Zugló állomásokon és megállóhelyeken állnak meg, Ferihegyet nem érintik. A vonatok menetideje Kőbánya-Kispestig negyvennégy perc.
  • A Z50-es zónázó vonatok a korábbi megállási rend szerint és menetidővel, harmincpercenként indulnak. Budai út megállóhelyet a reggeli órákban a főváros felé csak ezek a vonatok érintik.
  • Hétvégén a gyorsított vonatok nem közlekednek, a Z50-es és gyorsvonatok ritkábban, harminc-hatvan percenként járnak, szombaton és vasárnap eltérő menetrend szerint.

Ceglédbercelt és Ceglédbercel-Cserőt illetően a menetrendi változtatás után munkanapokon a reggeli órákban csak a harmincpercenként közlekedő Z50-es vonatokkal lehet eljutni a főváros felé. A vonatok megállási rendje és menetideje változatlan marad, azonban az új távolsági vonatok miatt a zsúfoltság jelentősen csökkenni fog, így az utazás komfortosabb lesz. Hétvégén a Z50-es vonatok ritkábban, harminc-hatvan percenként közlekednek.

Az albertirsai, pilisi és monorierdői utasok számára a reggeli órákban a munkanapokon az eljutási lehetőségek az alábbi módon változnak:

  • A Z50-es vonatok harmincpercenként közlekednek a változatlan megállási renddel és menetidővel.
  • Öt és hét óra között harmincpercenként gyorsított vonatok közlekednek Budapest-Nyugati pályaudvarra. A Kecskemét és Cegléd felől érkező vonatok Albertirsa, Pilis, Monorierdő, Monor, valamint Kőbánya-Kispest, Kőbánya alsó, Zugló megállóhelyen és állomáson állnak meg, Ferihegyet nem érintik. A vonatok gyorsvonati pótjegy váltása nélkül igénybe vehetőek.
  • Hétvégén a gyorsított vonatok nem közlekednek, a Z50-es vonatok ritkábban, harminc-hatvan percenként közlekednek.

A monoriaknak munkanapokon reggel az alábbi módon változnak a főváros felé az eljutások:

  • A Z50-es vonatok harmincpercenként indulnak változatlan megállási renddel és menetidővel.
  • Öt és hét óra között harmincpercenként gyorsított vonatok indulnak Budapest-Nyugati pályaudvarra. A Kecskemét és Debrecen felől érkező vonatok csak Kőbánya-Kispest, Kőbánya alsó, Zugló megállóhelyen és állomáson állnak meg, Ferihegyet nem érintik.
  • Harmincpercenként S50-es vonatok indulnak Budapest-Nyugati pályaudvarra, melyek minden állomáson és megállóhelyen megállnak.
  • Hétvégén a gyorsított vonatok nem közlekednek. A Z50-es vonatok szombaton és vasárnap ritkábban, harminc-hatvan percenként, az S50-es vonatok szombaton harminc-hatvan percenként, vasárnap hatvanpercenként közlekednek.

Hosszúberek-Péteri, Vecsés-Kertekalja, Szemeretelep és Pestszentlőrinc megállóhelyeket és állomásokat csak a változatlan menetidejű és megállási rendű S50-es vonatok érintik, melyek harmincpercenként közlekednek. Az új távolsági vonatok miatt a zsúfoltság jelentősen csökkenni fog, így az utazás komfortosabb lesz. Hétvégén az S50-es vonatok ritkábban közlekednek, szombaton harminc-hatvan percenként, vasárnap hatvanpercenként.

Üllőn és Vecsésen munkanapokon reggel így változnak az eljutások a főváros felé:

  • Az S50-es vonatok változatlan megállási renddel és menetidővel közlekednek Budapest-Nyugati pályaudvarra, harmincpercenként.
  • 5 óra 41-től 7 óra 11 percig harmincpercenként négy új, modern Flirt motorvonatból álló járat indul Üllőről Martonvásárra, Kápolnásnyékre és Székesfehérvárra, közvetlen kapcsolatot nyújtva Kelenföldre, ezzel átszállási lehetőséget kínálva más dunántúli célállomásokra is. A vonatok Kőbánya-Kispestig csak Vecsésen állnak meg.
  • Az S36-os és G43-as vonatok hétvégén nem közlekednek. Az S50-es vonatok hétvégén ritkábban közlekednek, szombaton harminc-hatvan percenként, vasárnap hatvanpercenként.

A menetrendi változás után nem áll meg minden vonat Ferihegy megállóhelyen, a Kecskemét és Szolnok felől érkező gyorsított vonatok, valamint az S36-os és G43-as vonatok nem érintik. Ferihegy és a belváros között a vonatok közös járatsűrűsége azonban ennek ellenére nagyjából változatlan marad.

A munkanapokon kora reggeli órákban Ócsáról induló két sűrítő S21-es vonat Budapest-Nyugati helyett csak Kőbánya-Kispestig fog közlekedni. A továbbutazás a sűrűn közlekedő ceglédi vonatokkal lehetséges.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.