Új román országstratégia, közlekedésfejlesztési tervekkel
A transindex.ro portál birtokába jutott legutóbbi munkaverzió nagyívű fejlesztési terveket tartalmaz. A lap a Capital gazdasági portálra hivatkozva közli a következő húsz év stratégiáját.
A következő tizenegy éven belül, azaz 2027-ig egy, a Kárpátokat átszelő, Moldovát Erdéllyel összekötő autópálya megépítése szerepel a tervekben, hat éven belül megvalósítandó, legalább két-két átkelési lehetőség kiépítését a Dunán Bulgária, a Pruton Moldova felé. Emellett a Duna mentén haladó, egészen a Fekete-tengerig vezető kerékpárutat is terveznének. A Cioloş-kormány azt ígéri, hogy a következő években befejeződik mind az A1-es, mind pedig az A3-as autópálya építése, továbbá nem kevesebb, mint három, a Kárpátokon átvezető autópályaszakasz (Râmnicu Vâlcea–Nagyszeben, Szatmárnémeti–Nagybánya–Nagynyíres–Dés–Beszterce–Vatra Dornei–Suceava, valamint a Marosvásárhely–Piatra Neamţ–Roman–Târgu Frumos–Iaşi–Sculeni) szerepel a tervekben.
Nemcsak a Dunát követtő bicikliút szolgálná a kerékpáros közlekedés fejlődését: a kolozsvárihoz hasonló közbiciklirendszer létrehozását szorgalmazzák az ország minden megyeszékhelyén. Fejlesztenék a tömegközlekedési eszközök nyomkövetésére szolgáló GPS-rendszer kiépítését, és városi forgalomba elektromos buszok beszerzését is.
A dokumentum több, a folyami közlekedés, szállítás fejlesztését tárgyaló tervet ismertet: felújítanák a Duna–Fekete-tenger csatornát, hajózhatóbbá tennék a Tulcea–Sulina szakaszt a Dunán, és a delta kisebb falvait is bekapcsolnák a hajóközlekedési hálózatba. Emellett új közúti hídra lenne szükség az Al-Dunán Brăila és Galac között.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!