Újabb áldozatokat találtak

iho/hajózás   ·   2012.01.15. 22:48
costasub400

Két, egyelőre azonosítatlan áldozatot hoztak felszínre a búvárok vasárnap az olaszországi Giglio-sziget közelében elsüllyedt hajóból.

Eközben több részlet, néhány víz alatti felvétel és pár elmélet is napvilágot látott a balesettel kapcsolatban. A különböző híradások azonban különbözőképpen számolnak be néhány részletről, így többek között azt sem lehet biztosan tudni, hogy a hajó parancsnokát és első tisztjét mivel vádolják pontosan: emberöléssel, foglalkozás körében elkövetett halált okozó gondatlan veszélyeztetéssel vagy halálos közlekedési baleset okozásával. Ez nemcsak az információk bizonytalanságával, hanem az országok eltérő jogrendszerével is magyarázható.

Az olasz parti őrség tovább folytatja a kutatást a Costa Concordia víz alá került részében

Arról azonban továbbra is találgatnak a szakemberek, hogy a Fincantieri-gyártmányú Costa-osztályú hajó miért eredeti útirányával szemben fekszik a tengerben. egyes elméletek szerint a parancsnok „partra futtatta” a hajót a mentés megkönnyítése érdekében, míg mások szerint a tapasztalatlan első tiszt horgonyon fordíthatta meg a hajót, megint mások a tenger és a szél nyomásának tudják be a furcsa pozíciót.

A 114 ezer tonnás hajó magával rántotta a léket okozó szikla egy darabját <br> (fotó: Roberto Vongher)

Az olasz sajtó azonban már tényként kezeli, hogy a hajót szándékosan vitték túl közel a parthoz. A tekintélyes La Stampa nyilvánosságra hozott egy levelet, amit Giglio polgármestere írt a Concordia parancsnokának 2011 augusztusában, melyben megköszönte azt a pazar látványt, amit a hatalmas, kivilágított tengerjáró partközeli látványa nyújtott. Ebből többen arra következtetnek, hogy hasonló lehetett ezúttal is a helyzet: mind a hajón utazóknak, mind a parton szemlélődőknek kivételes látvány lehetett a partközeli hajózás, ami ezúttal rosszul végződött. Az olasz lapok tudni vélik, hogy a sérülés után fordult horgonyon a hajó, annak érdekében, hogy minél közelebb kerüljenek a kikötőhöz. A fordulás azonban megváltoztatta a hajó súlypontját, és a közben betörő víz ezért borította a hajót a sérüléssel ellentétes oldalára.

Kapcsolódó hírek