Újabb Euro VI-os motorok a piacon
Az MAN, a Mercedes és az FPT után a közelmúltban a DAF (Paccar csoport) és a Cummins is bemutatta az új fejlesztésű, Euro VI-os motorjait. A legszigorúbb környezetvédelmi normáknak mindkét gyártó az SCR (szelektív katalitikus redukció) és az EGR (kipufogógáz-visszavezetés) technológia egyidejű alkalmazásával tud eleget tenni, továbbá a motorokat változtatható geometriájú turbófeltöltővel és részecskeszűrővel is felszerelik.
Mint ismeretes, az Euro VI-os környetevédelmi norma a nehéztehergépkocsik és az autóbuszok esetén 2014. január 1-én lép életbe, és úgy tűnik, hogy hosszabb ideig érvényben is marad, hiszen ettől szigorúbb előírások egyelőre még terv szinten sem léteznek, de a határértékekre, se a bevezetés időpontjára vonatkozóan.
Az Euro V-ös motorokhoz képest az Euro VI-osoknak 77 százalékkal kevesebb nitrogén-oxid és 66 százalékkal kevesebb szénhidrogén kibocsátást kell produkálniuk, ezek számszerinti értékét a lenti táblázat tartalmazza. Mindezt nemcsak a gyártás pillanatában, hanem 7 éven át vagy 700 ezer kilométer megtételéig is tudniuk kell.