Újra mozdonyokat vesz a GB Railfreight

iho   ·   2014.02.17. 21:15
400px_gbrf_class_66

A hivatalosan a napokban bejelentett megrendeléssel együtt a GB Railfreight Class 66-os flottája már hetvenegy gépet tesz ki. A hattengelyes dízelgépek 2268 kilowatt teljesítményre képesek, tömegük százharminc tonna.

A vasúttársaság tizenhat, Class 92-es, kétáramnemű villamos mozdonyt is vásárol anyacégétől, a Groupe Eurotunnel-leányvállalat Europorte-tól. A GB Railfreight a járművek segítségével a következő három évben meg szeretné duplázni jelenleg százmillió fontot kitevő éves forgalmát – írja az International Railway Journal.

A GB Railfreight ismét bővíti mozdonyállományát, ezúttal villamos gépekkel is<br>(forrás: Railway Gazette)

A GB Railfreight vezérigazgatója elmondta, azért most nyújtotta be igényét a vasúttársaság a mozdonyokra, mivel az EU nem közúti járművekre vonatkozó előírásai 2015 januárjában életbe lépnek, ez pedig hatással lehet a kompatibilis és kedvező árú dízelmozdonyok beszerzésének lehetőségére.

A vállalat első embere szerint az új villamos gépek nemcsak a nemzetközi üzleti élet növekedését segítik majd elő, de azok használatával a Csalagúton keresztül is továbbíthat majd nemzetközi tehervonatokat a GB Railfreight. A Class 92-esekkel a cég jelentős lépést tesz az Egyesült Királyság vasúti teherszállítás által igénybe vett vasútvonalainak villamosítása felé is.

A villamos Class 92-esekkel a Csalagúton is átbújhat majd a GB Railfreight<br>(fotó: Andrew Maycock, Wikipedia)

A GB Railfreight előzőleg 2013 szeptemberében szerzett be mozdonyokat, akkor nyolc Class 66-os Téglára adott le rendelést az amerikai Electro Motive Dieselnek (EMD). A most megrendelt dízelgépeket a tervek szerint még az uniós regulák érvénybe lépése előtt, 2014 végén veheti át a GB Railfreight – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek