Újra Vossloh-mozdonyokat vesz a Direct Rail Services

iho   ·   2014.09.16. 18:45
400px_drs_class_68

A brit Direct Rail Services (DRS) az előző tizenöt után újabb tíz UKLight dízel-elektromos mozdonyt, valamint szintén tíz Class 88-as villamos gépet rendelt meg a spanyol Vosslohtól.

A Class 68-as mozdonysorozat a százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű, személy- és teherforgalomra egyaránt alkalmas EuroLight-mozdonyok kifejezetten az Egyesült Királyság vasúti követelményeihez szabott verziója. A gyártó a típust a DRS és a Beacon Rail Leasing együttműködésével hozta létre. A Bo-Bo tengelyelrendezésű, 20,5 tonna tengelynyomású dízelgépek szíve a Caterpillar tizenhat hengeres, C175 gyári kódú dízelerőforrása, ami 2800 kilowatt teljesítményre képes. A mozdonyok mozgatásáról az ABB korszerű, váltóáramú vontatómotorjai felelnek.

Az újabb tíz Class 68-as dízelgépen kívül tíz Class 88-as, villamos- és dízelüzemű mozdonyt is beszerez a DRS<br>(fotó: Direct Rail Services)

Az előző, 2012-es rendelés Class 68-asai mostanában állnak forgalomba a brit vasúthálózaton. Közülük ötöt a DB Regio-leány Chiltern Railways bérel ki a decembertől induló, London Marylebone–Birmingham és London Marylebone–Kidderminster viszonylatú személyszállító vonatok továbbításához. A DRS úgy nyilatkozott, az első gépek a futópróbák során felülmúlták a várakozásokat, így a vasúttársaság kétségek nélkül rendelhette meg az újabb gépeket.

A Global Rail News arról ír, hogy a DRS 2013 őszén tíz Class 88-as sorozatú, villamos- és dízelüzemre egyaránt képes mozdonyt is rendelt a Vosslohtól. A gyártó keresztségében UKdual-sorozatú villamos gépek névleges teljesítménye négyezer kilowatt. Villamos üzemben huszonöt kilovoltos váltóáramról fognak tudni közlekedni. Dízelüzemben egy mindössze 700 kilowattos dízelmotor szolgáltatja az energiát, ennek ellenére mindkét üzemmódban 317 kilonewton vonóerőt képesek leadni. A Class 88-asok főbb részegységei megegyeznek a Class 68-asokéval.

A Class 68-as és a Class 88-as mozdonysorozatot is spanyolországi, Valencia közelében található albuixechi üzemegységében építi meg a Vossloh – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.