Vámszabad terület lehet Záhonyban

iho   ·   2014.10.10. 11:39

A javaslat részleteit a Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián ismertették. Az MLSZKSZ szerint megfelelő fejlesztéssel Záhony átrakókörzete alkalmas arra, hogy Európa keleti tranzitkapujává válhasson. A szomszédos országok vasúti fogadótermináljainak folyamatos fejlesztése miatt Záhony lemaradhat a versenyben.

A tengeri fuvarozás 42–45 napos időtartama helyett vasúton közel a felére, 18–22 napra csökkenhet az áruk célba érésének ideje, míg a fuvardíjak között jelentős különbség nincs. Az MLSZKSZ elemzése szerint Záhony alkalmas lehetne a célra, ám a jelenlegi, korszerűtlen technológia miatt nem képes felvenni a versenyt a konkurenciával.

A vámszabad terület létrehozása a körzeten belül zajló gazdasági tevékenységek árainak csökkenését, ezzel a beruházók fokozott betelepülését jelentené. A szövetség álláspontja szerint a vámszabad terület létrehozása csak az első lépés lenne Záhony térségének komplex logisztikai koncepción alapuló fejlesztéséhez – áll az MLSZKSZ sajtóközleményében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.