Van négy príma, felújított fekvőhelyes kocsija a MÁV-Startnak

iho/vasút   ·   2021.05.28. 15:10
00_felujitott_fekvohelyes

A koronavírus-járvány miatt még nem használhatják. Viszont június elsejétől napi öt vonatban saját gyártású, nemzetközi forgalomra is alkalmas IC+-kocsikkal is utazhatnak Budapest és Bécs között.

2020-ban egy szlovákiai cégtől huszonkét használt, légkondicionált fekvőhelyes- és hálókocsit vásárolt a MÁV-Start a nemzetközi szolgáltatásbővítés és minőség javítása céljából. Az első négy kocsi már elkészült a Dunakeszi Járműjavítóban. Ennek köszönhetően fokozatosan új vonatok indulhatnak, és bővülhet a meglévő járatok kapacitása is. A közel hárommilliárd forint értékű fejlesztést a vasúttársaság saját forrásból finanszírozta. A kocsik tavaly év végéig érkeztek meg, megkapják a MÁV-Start flottájával megegyező arculatot, majd javításon, karbantartáson vesznek részt.

(fotók: MÁV-Start)

A belső térben olyan átalakításokat is elvégeztek, amelyekkel lehetővé válik a háló- és fekvőhelyes kocsikon a széles választékú büfékínálat biztosítása, valamint a jegyárban foglalt szolgáltatásokhoz – például az ágyban felszolgált reggelihez – szükséges alap- és segédanyagok megfelelő tárolása.

A légkondicionált, háló- és fekvőhelyes kocsik engedélyezett sebessége 200 kilométer/óra, a fékberendezés csendes futást biztosító tárcsás kivitelű. A zárt rendszerű mellékhelyiségekkel rendelkező kocsikban az utasigényekhez rugalmasan alakítható fülkék vannak, az ágyak száma a fülkén belül tetszőlegesen megválasztható. Egyes kocsik – a széles ajtóknak és folyosóknak, a tágas fülkének köszönhetően – a kerekesszékkel közlekedőknek is igénybe vehetők.

Az új kocsik beszerzésén kívül, a MÁV-Start az Utasellátó megújítását célzó átfogó programjának keretében, a meglévő tizenöt légkondicionált háló- illetve fekvőhelyes kocsit is korszerűsíti.

A koronavírus-járvány miatt a nemzetközi forgalomban közlekedő fekvőhelyes és hálókocsik egyelőre nem közlekednek, várhatóan a nyár folyamán indul újra ez a szolgáltatás. Az új kocsik a tervek szerint nyáron tengerparti célpontokra, később az Erdélybe tartó Corona éjszakai vonaton és a V4 országokba közlekednek majd. Az éjszakai vasúti utazások iránti kereslet stabilan növekszik, annak köszönhetően, hogy a járatok praktikus és környezetkímélő utazási lehetőségeket kínálnak például Zürichbe vagy Berlinbe is. A vonatok a városok központi pályaudvaraira érkeznek reggeli időben, egy alvással töltött éjszakai utazás után, ezáltal a szállodai költség is megspórolható.

A Báthory és Hungária Eurocity járatok után, a bécsi EuroCity vonatokban is újraindul a nemzetközi célra gyártott többcélú teres IC+-kocsik közlekedése. Naponta összesen öt vonatpárban közlekednek IC+-kocsik Budapest és Bécs között a Hortobágy, a Lehár, a Csárdás, a Semmelweis és a Liszt Ferenc Eurocity járatokban. A Hortobágy Eurocity vonat Záhonyból közlekedik, Kelet-Magyarország felől közvetlen kapcsolatot nyújt Bécsbe. Budapest és Bécs között korábban csak a RailJet vonatokon volt lehetséges a kerékpárok szállítása és a mozgáskorlátozottaknak az utazás. A MÁV-Start saját gyártásában készülő IC+-kocsik beállásával ezen szolgáltatások már a vonatok nagy részén elérhetővé válnak. A fejlesztés a belföldi utasoknak is előnyös: az új szolgáltatások a belföldi szakaszon, Budapest és Győr között is elérhetőek.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek