Varsót inspirálja

iho/vasút   ·   2012.01.29. 17:00
00

A 2010-es berlini InnoTranson bemutatott szerelvényből először Varsó rendelt nagyobb mennyiséget a kiállítást követő évben. A harmincöt szerelvényt a Siemens és a lengyel Newag alkotta konzorcium gyártja majd, az első tíz teljes egészében a bécsi Siemens-gyárban készül, a fennmaradó 25 végszerelését Nowy Sącz-ban végzik. Az Inspirók mindkét (2013-ra elkészül a második vonal is) metróvonalon közlekednek majd.

Az Inspiro bemutatója a 2011-es dubaji UITP-kongresszuson<br>(a képek forrása: Siemens)

Az Inspiro tervezésekor nagy súlyt helyeztek az újrafelhasználhatóságra, így igen magas, 95 százalékos eredményt sikerült elérni. A szerelvény viszont nemcsak „holta után” környezetbarát: alumínium könnyűszerkezetes felépítésének (remélhetőleg a cég a Combinókon esett csorbát sikerrel köszörülte ki) és egyéb, kisebb megoldásoknak (parafa-alumínium kombinációjú padló) köszönhetően három százalékkal, mintegy hat tonnával könnyebb a hasonló kategóriájú szerelvényeknél, ezzel energiafogyasztása is lényegesen kedvezőbb.

A formatervezést egy amerikai cég (Designworks USA) készítette

A Siemens igyekezett a legtöbb európai szabványnak megfelelő platformon gyártani az Inspirót: 3-6 kocsiból álló, a megrendelő infrastruktúrájához alkalmazkodó kivitelben készülhetnek, különféle motorokkal.

Széles ajtók, tágas belső tér

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Milánó, Róma, München: újabb magyar fejlesztések Európa kötöttpályás hálózatában

iho.hu   ·   2025.08.13. 18:00

Hitachi, Stadler, Siemens, Alstom – már a személyvonati központi vonó- és ütközőkészülék vonatkozásában is ott találjuk a legnagyobb gyártókat a Knorr-Bremse megrendelői között. 2019 óta folyik az az átfogó innovációs projekt, amely a személy- és tehervonati csatlakozók tekintetében is komoly mérföldkőhöz érkezett az elmúlt években.