Vasút napja 2012, Brno

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2012.10.05. 19:00
kiskep

Bőséges program várta a brnói főpályaudvarra látogatókat, ahol minden a vasútról, vonatokról szólt kicsik s nagyok örömére egyaránt. A vasút múltja, jelene, és jövője vonult fel a délmorvaországi nagyvárosban. Délelőtt tíz órakor nyitották meg a Vasút napját, amely a pályaudvar 5. és 6. peronján, valamint annak közvetlen közelében zajlott. Prágából különvonat is indult, ez nem lehetett más, mint a prémiumkategóriás Pendolino szerelvény.

elözönlötték a látogatók a brnói főpályaudvart

A rendezvényen lehetőség nyílt kicsit visszautazni a múltba, hiszen sok gőzmozdony képviseltette magát (például a 475-ös, a monarchiabeli 310-es, 433-as gőzösök), egész nap több nosztalgiajáratot indítottak, kiállítottak régi dízelmozdonyokat (T478, T679, T466), háború korabeli postakocsit, ott volt Masaryk apó szalonkocsija is. Mindegyik kiállított vasúti kocsi, mozdony, vagy berendezés előtt korabeli öltözékben állt egy mosolygós arc, aki a kíváncsiskodók kérdéseire adott válaszokat.

a megnyitó

Nem hiányoztak napjaink legkorszerűbb vasúti járművei sem, a legújabban beszerzett vonatok (RegioPanter, RegioShark), a 380-as Škoda villanymozdony, a felújított légkondicionált étkezőkocsi, Siemens gyártmányú első osztályú kocsi, mind jelen voltak. A gyerekek örömére játszóházat is felállítottak, volt szuvenírüzlet, a konferenciateremmé alakított vasúti kocsiban mesét nézhettek a kicsik, természetesen modellvasút is volt (TT méret) a kínálatban. Aki megéhezett, az választhatott több gyorsbüfé, vagy éppen a hetvenes évekbeli étkezőkocsi kínálatából.

a modern vasút képviselője

Említésre méltó a drezina gyorsasági verseny, a leghosszabb vonatmotívumos kifestő alkotás, amely rekordkísérlet is volt egyben. Regionova szállította az érdeklődőket a maloměřicei depóba, ahová ezúttal szabad volt a belépés. Egészen biztos, hogy minden látogató élményekkel tele, s kellemesen elfáradva tért haza a Vasút Napjáról.

Kapcsolódó hírek