Vasútbiztonság intelligens technológiával
A Nemzetközi Vasútegylet (UIC) és a Korail Szöulban nyújtott betekintést az ázsiai és csendes-óceáni térség tagjainak a vasútbiztonságról, az élvonalbeli trendek és bevált gyakorlatok megosztásával.
A tavaly októberben lezajlott sikeres felkészítő ülést követően az ázsiai és csendes-óceáni tagok Szöulban tartottak újabb személyes találkozót. Az idei első felkészítő ülés, melynek házigazdája a dél-koreai nemzeti vasút Korail volt, az UIC Ázsiai–Csendes-óceáni térségének Nemzetközi Képzési Központja (International Training Center for UIC Asia-Pacific, Iratca) keretében öt napig zajlott a közelmúltban, a „Vasútbiztonság intelligens technológiával” témakört felölelve – számol be honlapján az UIC.
Az ülésen számos társaság képviseltette magát: Ausztráliából az ACRI és a DOT Victoria, az azeri nemzeti vasúttársaság ADY, a georgiai (grúziai) GR, az indiai nemzeti vasút Indian Railways (IR), Japánból a JR East, a kazah nemzeti vasút KTZ, a Korail, a malajziai KTMB, a mongol nemzeti vasút UBTZ, a vietnámi nemzeti vasút VNR. Tiszteletét tette a francia nemzeti vasút SNCF is, az UIC-től pedig ketten jelentek meg, hogy megosszák tapasztalataikat az ázsiai–csendes-óceáni térségen kívül. A résztvevők megvitatták az UIC üzemeltetési és biztonsági tevékenységét, valamint a Korail domainbiztonság terén elért eredményeit.
Az ülést az UIC Ázsiai–Csendes-óceáni térségének koordinátora, Vincent Vu nyitotta meg, bemutatva a régióban zajló együttműködési tevékenységeket. Ezt követően a Korail nemzetközi együttműködési osztályának igazgatója, Csó Hokvon magyarázta el a vasútbiztonsággal kapcsolatos fő küldetéseket.
Frédéric Hénon, az UIC üzemeltetési és biztonsági vezetője és Guillaume Foeillet, az SNCF vasútbiztonsági projektvezetője tartott előadást a kölcsönös átjárhatóságra és biztonságra vonatkozó európai vasúti szabályozási keretrendszerről, valamint az UIC üzemeltetési és biztonsági tevékenységeiről. Megosztották, hogy mik az UIC biztonsági munkacsoportjai, a Shift2Rail és a Europe’s Rail bevált gyakorlatai, valamint az úgynevezett Jövőbeli Vasútüzemeltetés és Forgalomirányító Központtal (CTC) és az 5G technológia vasúti alkalmazásával kapcsolatos fejleményeket. Végül bemutatták a Nemzeti Vizsgálótestület (NIB) feladatait és a biztonsági kultúra fejlesztésére irányuló Iker II projektet.
A Korail az intelligens technológiákkal kapcsolatos gyakorlatait osztotta meg, többek között a nehezen hozzáférhető infrastruktúráknál alkalmazható, drónokon és 3D-modellezésen alapuló automatikus ellenőrzőrendszerekről, valamint a digitális automata kapcsolókészülékeken (DAC) alapuló távvezérlő rendszerekről, mely lehetővé teszi a tehervonatok automatikus irányítását. A vasúti balesetek elemzési folyamata, a vasútbiztonsági rendszerek és a vasútbiztonsági beruházási politikák is szóba kerültek, a résztvevők pedig aktívan együttműködtek az előadókkal, hogy megtudják, hogyan javíthatnak a vasútbiztonsági szintjükön.
Minden résztvevő röviden bemutatta saját jelenlegi helyzetét a vasútbiztonsággal és a bevált gyakorlatokkal kapcsolatban, ez lehetőséget kínált a tagok közötti különbségek megértésére, valamint a további tevékenységek megtalálására a közeljövőre nézve.
A résztvevők ezt követően ellátogattak a koreai nagysebességű vasúti szolgáltatás, a KTX karbantartóbázisára, a központi forgalomirányító (CTC) központba, valamint a szöuli pályaudvarra, hogy megtapasztalják a Korail a biztonság érdekében végzett erőfeszítéseinek mértékét. A látogatókat lenyűgözte a vasúttársaságnak a vasúti szolgáltatás minden területén megjelenő, szisztematikus biztonsági irányítása.
A Korail megbízott elnök-vezérigazgatója, Ko Jon-Jung úgy véli, a vasútbiztonság a lehető legjobb ügyfélszolgálat, mely a vasúti szállítás alapvető értékét képezi. Reményét fejezte ki, hogy az UIC és a Korail ülése lehetővé teszi az ázsiai és csendes-óceáni tagoknak, hogy újabb lépést tegyenek a vasútbiztonság érdekében. A vasúttársaság tovább erősíti közeli kapcsolatát az UIC-vel az ázsiai és csendes-óceáni térség vasútjainak továbbfejlesztése érdekében.
Fontos megjegyezni, hogy az idei ülésen még a tavalyinál is többen vettek részt, jóllehet, a Covid–19-pandémia 2020-as kitörése óta ez volt az első személyes találkozó a térségben. Ez azt mutatja, hogy az együttműködés helyreáll a térségben, továbbá az UIC és a Korail által szervezett ülések kulcsfontosságú lehetőséget jelentenek arra, hogy a regionális tagok újrakezdhessék sikeres közös munkájukat.
Az UIC és a Korail által az ázsiai és csendes-óceáni tagoknak 2023-ban szervezett második ülésnek is a koreai vasúttársaság ad majd otthont Szöulban; a szeptember 4-e és 8-a között zajló rendezvény az IT-alapú vasúti személyszállításra fog összpontosítani. További részletek ide kattintva, az UIC honlapján, angol nyelven érhetők el.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!