VEKE: kapacitáscsökkentés és elégtelen vonatpótlás

Jávor Attila   ·   2011.09.08. 19:40
00

Közleményben kért magyarázatot a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), hogy miért éppen az iskolakezdés első hetére igazította a MÁV-Start Zrt. a 30-as vonal vágányzári menetrendjét. Az egyesület szerint Érd esetében harmadával csökkent a Budapesti vonatok száma, ami sérti az utasok érdekeit.

Ugyanezen közleményben a szerzők kitértek a nyári vonatpótlások hiányosságaira is: állításuk szerint 2011. augusztus 12-én Kispesten egy négykocsis szerelvény pótlását mindössze egy busz látta el, így negyven utas az állomáson rekedt. Hasonló esetről tesznek említést 2011. augusztus 29-éről, amikor a Veresegyház és Őrbottyán közötti vonatpótlásra a szerződésben vállalt buszok fele jelent meg.

A VEKE emellett egy minisztériumi tulajdonú, közszolgáltatásokat megrendelő új vállalat létrehozását szorgalmazza.

Az esettel kapcsolatban megkerestük a MÁV-Start Zrt.-t is. A társaság arról tájékoztatott, hogy a 30a vonalon 2011. szeptember 5-től október 6-ig vágányzári menetrend van életben, amelybe egy egy hetes, módosított vágányzári menetrendet kellett beleépíteniük az Érd-elágazás B/3 kitérőjének cseréje miatt. Álláspontjuk szerint ez esetben célszerűbb volt a nyári és a normál menetrend közé építeni a külön vágányzárat, mint a kialakított egy hónapos vágányzári menetrendet megszakítani, majd visszaállítani. Emellett úgy gondolják, az augusztus végi-szeptember eleji időszakban még mindig kevesebb az iskolába utazók időbeli kötöttsége, ezért is célszerűbb volt a választás.

Személyvonat indul Martonvásárra Budapest-Déli pályaudvarról – még a vágányzárak kezdete előtt<br>(Kemsei Zoltán felvétele)

A kispesti vonatpótlással kapcsolatban a társaság arra hivatkozik, hogy egy 111 férőhelyes Desiro motorvonatról van szó, amelyhez két ötven fős buszt rendeltek, de az utasok magasabb száma miatt operatív módon kiegészítették egy harmadikkal. Ez azonban nem fedi a valóságot, ugyanis az iho.hu munkatársa is a helyszínen járt, és a cikk tanúsága szerint egy M41-es mozdonnyal húzott négykocsis szerelvény utazóközönsége volt az, amelyik nem fért fel az egyetlen pótlóbuszra. Ezért további pontosítást kértünk a MÁV-Starttól.

Az augusztus 29-i Veresegyház és Őrbottyán közötti vonatpótlás ügyében a vasúttársaság azt a tájékoztatást adta, hogy a Volánbusz Vállalkozási Irodától valóban négy buszt rendeltek, de ők ehelyett két busszal teljesítették a szolgáltatást. Az érintett Volán irodát is megkerestük, tehát az ügynek lesz folytatása.

Kapcsolódó hírek