Kevés pótlóbuszt küldött <br />a Start, lemaradtak az utasok

Kemsei Zoltán   ·   2011.08.13. 12:20
00

A vasúti pályát néha fel kell újítani – ez nem is lehet kérdés. Ilyenkor a személyforgalmat is korlátozni kell, egyvágányú vonalon pótlóbusszal helyettesítve a vonatot.

Egyrészt nem férhet kétség a vasút jó szándékához, hogy hétvégén, az esti, éjszakai órákban zárták le a 142-es, Budapest–Lajosmizse közötti vonal városi szakaszának egy részét. Másrészt a forgalom és a pótlás megszervezésében komoly hiányosságok is mutatkoztak.

Nézzük először a tényeket. Kispest állomás páratlan végénél a 3. számú váltó, és az azt követő pár méternyi vágány alépítményét tartják karban. Nem hosszú szakasz, de bőven elég ahhoz, hogy a Pestszentimréig tartó vonalrészen ne közlekedhessenek a vonatok. A menetrendet kettéosztották: Budapest-Nyugati pályaudvartól Kispestig és Pestszentimrétől Lajosmizséig jártak – és vasárnapig még járnak is – a szerelvények. A péntek esti ingaforgalomhoz (munkából hazatérők), és a szombati „szórakozóforgalomhoz” kevésnek tűnik a közúti pótlás.

Az utolsó „végigmenő” vonat Kispesten<br>A képre kattintva fotógalériánkat láthatják

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!