Villamosítanak egy vasútvonalat az osztrák–német határon

iho/vasút   ·   2017.10.14. 11:15
400px_dbregio425

A megegyezés értelmében Ausztria Tirol tartománya tízmillió eurót biztosít a 14,3 millió eurós beruházáshoz, a fennmaradó 4,3 milliót a bajor kormány állja. A felek megegyeztek abban, hogy a beruházáshoz uniós forrást próbálnak találni a régiók együttműködése érdekében létrehozott Interreg-programon keresztül.

Az úgynevezett Ausserfern-vasút két német várost, Kemptent és Garmisch-Partenkirchent köti össze, Ausztrián keresztülhaladva. Garmisch-Partenkirchen és a tiroli Reutte között már korábban villamosították a pályát, tovább, Kempten felé azonban csak dízelszerelvények közlekedhetnek. A sárgával jelölt szakaszon valósulhat meg a villamos betáplálás, középtávon viszont egészen Kemptenig ki akarják építeni a felsővezetéket

A várhatóan 2020-ra elkészülő beruházásnak köszönhetően a Bajorország télisportközpontjának számító Garmisch-Partenkirchen és Reutte közötti jelenleg óránként közlekedő, villamos üzemű járatok Pfronten-Steinachig mehetnek tovább. Sőt, közvetlen járatot terveznek München és Pfronten-Steinach közé. A fejlesztéssel fokozatosan csökkenhet a Bajorország déli részét, valamint Ausztria egy kis szegletét magába foglaló Allgäu régió dízeles szigetüzeme. A felsővezetékes betáplálást középtávon a régió központjáig, Kemptenig építenék tovább – jelenti az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!