Viszlát, Nadab–Ottlaka!
A román menetrendben 313-as számmal jelölt vonal még a XIX. században épült, 1884. január 1-jén nyílt meg a Kétegyháza–Kisjenő vonal részeként. Egészen a trianoni békeszerződésig az ACSEV részét alkotta, azonban az újonnan létesült határ a vonalat Elek és Ottlaka közt metszette ketté, a román oldalon levő vonalszakasz a CFR üzemeltetésébe került.
A rövid, húsz kilométer hosszú vonalnak öt állomása van, ezek Nadab (Nădab), Kisjenő-Erdőhegy (Pădureni Arad), Székudvar mh. (Socodor h.) Sikló mh. (Şiclau h.) és Ottlaka mh. (Grăniceri h.). A vonalon Nabad és Kisjenő-Erdőhegy állomásokon van forgalmi szolgálat, a megengedett maximális sebesség 30 kilométer/óra, a szerelvények nagyon alacsony utasszámok mellett közlekednek. A vonalszakasz „érdekessége”, hogy Nadab után nem sokkal a pálya a helyi temető közepén halad.
A kétezres években a brassói székhelyű Regiotrans magántársaság vette át a vonal üzemeltetését, ex-francia Caravelle motorvonatokkal látja el a szolgálatot, azóta napi három pár vonat jár a szakaszon, amelyekből egy Aradra közlekedik tovább.
Egyes vélemények szerint a Regiotrans visszalépése után a CFR csap le a vonalra, ezt alátámasztja a költségvetésben szereplő összeg, amely erre a vonalra szól, 2014. decemberének végéig. A vonal jövőjéről egyik személyszállító társaság sem válaszolt.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!