Vizes vb metró nélkül? „Gyárilag” így volt kigondolva!

iho   ·   2016.01.15. 10:47

UPDATE

A BKV az alábbi közleményt adta ki, reagálva az eredeti írásra:

„Az M3 metróvonal rekonstrukciója a tervek szerint uniós forrásból, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében valósul meg. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2015. december elején tette közzé az IKOP támogatás pályázati kiírását. A BKV Zrt. a felhívás alapján decemberben benyújtotta támogatási kérelmét. Jelenleg folyamatban van a támogatási kérelem hatóság általi felülvizsgálata, és ezzel párhuzamosan történik a beruházás műszaki előkészítése. A tervezési feladatokat a FŐMTERV Zrt.–UVATERV Zrt. tervezői konzorcium végzi, a tendertervek készítése a véglegesítés fázisában tart. Az építési költségek tartalmazzák a 3-as metróvonal teljes körű felújítását és a részleges akadálymentesítés költségeit is. Az Európai Uniós finanszírozásnak nem feltétele a teljes akadálymentesítés megvalósulása. A műszaki felülvizsgálat alapján a Nagyvárad tér–Üllői út felszíni bontásával járó szigetelés javítását a födém szerkezet állapota nem indokolja. A Corvin negyednél négy felvonó kerül beépítésre a tervek szerint. Egyébként soha senki nem mondta, hogy az M3 metró infrastruktúra-felújítása 2017 nyarán befejezhető. Ez a tény nem akadályozza a 2017. évi vizes vb zavartalan lebonyolítását.”

Korábban írtuk:

A nol.hu portálon megjelent hírek szerint nemcsak hogy csúszik a felújítás, hanem egyre karcsúbb költségvetéssel dolgoznak. A vonalrekonstrukció tendereit csak tavasszal hirdetik meg, a liftek kihagyása az uniós források elmaradását is jelentheti. Az első költségbecslések 160 milliárdja helyett most már csak 109 milliárdról beszélnek, és kikerült a tervekből a nem utasforgalmi létesítmények rekonstrukciója, továbbá az állomási liftek építése. Úgyszintén ki kellene bontani a kéreg alatti szakaszok födémjét az újraszigetelés miatt, ám ez sem szerepel a Főmterv – többször visszadobott – költségszámításaiban. Szintén a megvalósíthatósági tanulmány szintjén maradt a felszíni hosszabbítás Káposztásmegyerig és a Liszt Ferenc repülőtérig.

A portál szerint félő, hogy nemhogy kész, felújított metróalagút, hanem pótlóbuszok és káosz fogadja a 2017-es vizes vb szereplőit és látogatóit.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek