Zajos a metró, de halkítható

iho/vasút   ·   2012.01.05. 13:41
Kézzel kell vezetni a 3-as metró szerelvényeit az elrendelt sebességkorlátozás miatt, de a rendszer folyamatos sípolással adja a vezetők tudtára az optimális sebességet. A jelzőhang az ellenőrzött kézi vezérlés (CMC) része, és a szerelvény biztonságos fékezési határon belül tartását szolgálja. A rendszer kevesebb, mint egy másodpercenként ellenőrzi a sebességet, és ad hangjelzést, a határértékhez közeledve egyre sűrűbben sípol. A technikailag valamilyen formában indokolt figyelmeztető hangjelzés azonban – a kézi vezetés miatt megnövekedett koncentráláson kívül – a járművezetők hallását és idegrendszerét is fokozottan igénybe veszi. A BKV illetékese az index kérdésére elmondta, hogy halkítható a hangjelzés a vezérlőpulton, és dolgozói panasz sem érkezett a vezetőséghez.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Tovább újul a nagykörúti villamosvonal

BKV/iho   ·   2025.05.22. 08:30

A Tátra utca és a Jászai Mari tér közötti szakaszon, korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológia alkalmazásával végzett rekonstrukció által csökkenhet a villamosok menetideje, valamint a környezeti terhelés. A munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak.

Vasút Kisvasút

Gyermeknapozzon a Gyermekvasúton!

MÁV/iho   ·   2025.05.21. 15:30

A Széchenyi-hegyi Gyermekvasút színes programokkal várja a családokat a hűvösvölgyi végállomáson május 25-én, vasárnap. A vonatok sűrített menetrend szerint, a szokottnál gyakrabban közlekednek, a vasútvonal alsó szakaszán betétjáratok is indulnak.