Fontos vasúti alagutat fúrtak ki Bulgáriában
A 744 méter hosszú Csirpan-alagút a Plovdiv–Burgasz vonal egyik legösszetettebb műtárgya, ami Csirpan állomását elkerülve tereli el a tranzitforgalmat a várostól.
A 744 méter hosszú Csirpan-alagút a Plovdiv–Burgasz vonal egyik legösszetettebb műtárgya, ami Csirpan állomását elkerülve tereli el a tranzitforgalmat a várostól.
A Szófiától nyugatra, a szerb határig vezető kétvágányúsított vonal az Európai Unió keleti/kelet-mediterrán folyosójának része, a Közép-Európát Görögországgal és Törökországgal összekötő stratégiai fontosságú vasúti tengelyek egyike.
Hat hónap múlva már érkeznek a balkáni ország vasútjára az Alstom és a Škoda első villamos motorvonatai. Megfelelő járműjavítók híján azonban karbantartásuk egyelőre nincs megoldva.
A bolgárok harmincöt hatrészes, interregionális kivitelű Coradia Stream villamos szerelvényt vásárolnak.
A franciák harmincöt Coradia villamos szerelvényt szállíthatnak, 445 millió euró értékben. A Škoda egy másik üzlettel vigasztalódhat.
A Plovdiv–Burgasz vonal korszerűsítéséhez csalással szerzett csaknem százmillió eurót a nyertes konzorcium.
Már kerékpárokat és síléceket is lehet szállítani Szeptemvri és Dobriniste között.
Ahány mozdony, annyi szín. Ez napjaink tehervasútjának legjellemzőbbje.