vasúttörténelem
Boldog kétszázadik születésnapot, modern vasút! Második rész: napjainkig
Kétszáz éve, 1825. szeptember 27-én kezdte meg működését a világ első közforgalmú vasútja, a Stockton & Darlington Railway. De mi történt azóta? Nemzetközi és hazai kitekintés.
Boldog kétszázadik születésnapot, modern vasút! Első rész: a kezdetek
Pontosan kétszáz éve, 1825. szeptember 27-én kezdte meg működését a világ első közforgalmú vasútja, a Stockton & Darlington Railway: aznap George Stephenson Locomotion nevű gőzmozdonya 33 kocsival indult útnak.
Prágának is lesz vasúttörténeti múzeuma, nem is akármilyen!
A Masarykovo pályaudvar közelében található, régi karbantartóműhelyt újítják fel és bővítik ki, a tervek szerint 2030-ra.
Rail4V4+V – Vasúti Örökség a Fenntartható Turizmus Fejlesztésért
A Visegrádi Együttműködés keretében zajló, a vasúti közlekedést annak öröksége és története révén népszerűsítő projekt részeként elkészült az azonos című, angol nyelvű, letölthető könyv is.
Vasútépítések Belgiumtól Kínáig
A vasút nagy-britanniai sikere hamarosan az amerikai és a vén kontinensen is éreztette hatását.
Locomotion No. 1.: esett, kelt, majd fel is robbant
Ellenszenv ringatta a bölcsőjét, diadalmenet kísérte világhódító útját – a modern vasút kezdetei.
Új gazdasági, kulturális minta: a vasút
Amikor attól tartottak, hogy a gyors mozgás agybetegséget, delirium furiosumot idéz elő.
Százötven éves az államvasút
Indul a hivatalos villamos üzem a Csorna–Porpác vonalon!
Az ötvenöt kilométeres villamosított pályát június tizenegyedikén adják át. De hogyan is fejlődött, és bővült a hazai villamos vontatású vasúti hálózat? Egy kis áttekintés.