Elkezdődött a Germanwings utaskísérőinek sztrájkja

MTI   ·   2019.12.30. 09:43

Elkezdődött hétfőn a német légiutas-kísérők független szakszervezetének (UFO) háromnapos sztrájkja a Lufthansa csoporthoz tartozó Germanwings légitársaságnál; budapesti járatot nem kellett törölni. A szilveszterkor és újév napján is tartó sztrájk miatt csaknem 180 járatot töröltek a szintén a Lufthansához tartozó Eurowings diszkont légitársaságnál, amelynek partnereként a Germanwings működik. A törölt járatok túlnyomó többsége belföldi, németországi nagyvárosok közötti. Az utóbbi napokban csaknem valamennyi utast sikerült értesíteni, így nem volt számottevő fennakadás a repülőtereken hétfő reggel.

Az UFO és a Lufthansa csoport vezetőségének viszonyát évek óta súlyos konfliktusok jellemzik. A szakszervezet a megoldatlannak tekintett munkaügyi viták miatt legutóbb november elején tartott sztrájkot, akkor a csoport névadó légitársaságánál, két napig. Tiltakozó akciója miatt ezerötszáz járatot kellett törölni. A Lufthansa vezetősége a novemberi sztrájk előtt hónapokig tárgyalni sem volt hajlandó a szakszervezeti vezetőkkel, arra hivatkozva, hogy szabálytalanul kerültek tisztségükbe. Az utóbbi hetekben munkaügyi közvetítők bevonásával tárgyaltak, eredménytelenül.

A szakszervezet a Germanwings esetében legfőképpen azt kifogásolja, hogy a munkaadó nem vázol fel világos jövőképet az alkalmazottaknak. Ez azért fontos, mert az ezernégyszáz embert foglalkoztató és harminc repülőgépet üzemeltető Germanwings már nem a saját márkája alatt folytat személyszállítási tevékenységet, hanem kizárólag Eurowings-járatok üzemeltetésével foglalkozik, és a tervek szerint fokozatosan beolvasztják az Eurowingsbe.

A munkaadó szerint a szakszervezeti kifogások indokolatlanok, a Germanwings-alkalmazottakra vonatkozó bérmegállapodás készen áll, aláírásra vár. Azzal kapcsolatban, hogy az UFO konkrétan a részmunkaidőre vonatkozó szabályozás miatt hirdetett sztrájkot, hangsúlyozták: bizonyíthatóan a Lufthansa csoport szabályozása a leginkább munkavállaló-barát az egész ágazatban, száznál is több részmunkaidős konstrukció közül választhatnak mindazok, akik nem kívánnak teljes munkaidőben dolgozni.

***

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.