Háromnegyed évszázad, több mint 302 millió utas, 3,1 millió tonna áru
Hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét.
Hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét.
A moduláris integrált remote toronyirányítási rendszer (mirTWR) nemcsak a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér biztonságos és hatékony működését támogatja, hanem a jövőben további, akár kisebb vidéki repülőterek kiszolgálására is alkalmassá tehető.
A regionális jetek váltótípusán azonban még töprengenek a Lufthansa leányvállalatánál.
Világszerte több tucatnyi olyan telep – a szlengben boneyard, csonttelep – található, ahol kiérdemesült, vagy leállított repülőgépeket tárolnak alkatrészbányaként, illetve a légiforgalomba visszatérés reményében.
Tartósan felfelé ívelő pályára állt a BUD: amíg januárban kishíján 1 millió 300 ezer, az általában kevésbé forgalmas februárban pedig 1 millió 200 ezer, addig márciusban már 1 millió 468 ezer 754 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Köztük a birodalom válaszát az ATR 42-esre és a Dash 8-asra. A turboprop TVRS-44 Ladoga prototípusa várhatóan az év végére készül el.
A Singapore Airlines először 2008 márciusában indított Boeing 777-300ER repülőgépeket Houstonba.
A máltai Universal Air március 30-ától, a nyári szezonban heti két járatot indít a szigetországból a német városba, Debrecenen át. Az első járat vasárnap szállt le a cívisváros repterén.
Lengyelország nemzeti légitársasága a nagy hatótávolságú utasszállító repülőgépeket fejlesztési koncepciójának megfelelően az új interkontinentális desztinációkon kívánja üzemeltetni.
A Helvetic Embraer E195-E2-esénél nagyobb gépet még nem fogadott a repülőtér.
A közvetlen járatok júliustól indulnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről.
A Global Airlines alapítója, James Asquith négy Airbus A380-ast vásárolt, és hamarosan olyan szolgáltatásba kezd velük, ami távol áll a fapados légitársaságok nyomorúságától.
Egy elektromos alállomás gyulladt ki, jelentős áramkimaradást okozva.
A napi járatok még idén elindulnak. A következő indiai célpont a főváros, Újdelhi lehet.
Hetvennyolc évvel ezelőtt, 1947 márciusában emelkedett a magasba a kereskedelmi repülés első modernkori hírnöke, a Convair CV-240. A repülőgépet a korosodó Douglas DC-3 lehetséges utódjának szánták, és meg is felelt a kor elvárásainak. A gépcsalád néhány példánya napjainkban is repül.