Kezd megreccsenni a szankciók alatt az orosz hajóépítő-ipar
Teljesíthetetlenek a megrendelések, sorozatosak az elbocsájtások.
Teljesíthetetlenek a megrendelések, sorozatosak az elbocsájtások.
Az első teszt-tehervonat és az első konténerhajó a napokban futott be a Rijeka Gateway-be az infrastruktúra és a rakodási műveletek próbája érdekében.
A Sandown-osztályú hadihajó HMS Pembroke néven korábban a brit királyi haditengerészet kötelékébe tartozott.
Kerek évfordulót ünnepel a bécsi kikötő üzemi hajója, az MS Eisvogel. Az 1955-ben a linzi Schiffswertben épített Jégmadár törte már a Duna jegét, ha kell, ment és tüzet is olt, sőt, kikötői túrahajóként is számítanak szolgálataira.
A tajvani zászló alatt hajózó, Evergreen Marine üzemeltetésű konténerszállító Peru fő kikötőjénél várakozott kirakodásra, amikor nagy hullámzás közepette az eset történt. A hatóságok ideiglenesen felfüggesztették a hajóforgalmat az öbölben.
Az élethű hajókat modellezők táborát két részre lehet osztani. Vannak a versenyző és az építő típusúak. A Nemzetközi Hajómodellező Szövetség – a NAVIGA – utóbbiaknak találta ki C kategóriát, vagy más néven az asztali modelleket.
A motort a HD Hyundai Heavy Industries Motor- és Gépészeti Üzletága építette meg, és a dél-koreai Mipo hajógyárban készülő négy PB-gáz/ammóniaszállító-hajó egyikére telepítették.
A Krisztus előtt negyedik századból származó, görög kereskedelmi hajót Vis szigetén, Komiza partjainál, harminc–ötven méteres mélységben fedezték fel.
A Józsa Márton kormányozta katamarán ért elsőként célba Balatonfüreden, az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj vitorlásversenyen, saját korábbi rekordját megdöntve, 4 óra 25 perc alatti idővel.
Januárban a másodfokon eljárt Fővárosi Törvényszék közölte, hogy a Pesti Központi Kerületi Bíróság elsőfokú ítéletét hatályon kívül helyezi és új elsőfokú eljárásra utasít.
A jelentős összeg kifizetésére az éghajlatváltozásra válaszul adott, Klimafreundliche Schifffahrt und Häfen elnevezésű, a 2026 és 2029 közötti négyéves időszakra szóló kezdeményezés keretében kerül sor.
A ThyssenKrupp Marine Systems 800 millió eurós megrendelést írt alá hat, a német haditengerészet kötelékében szolgáló, 212A osztályú tengeralattjáró modernizálására.
A régiek nehéz szívvel nyugszanak (vagy mégsem?) bele, az újaknak nem mond semmit: többé már nem lehet a klasszikus vízibuszok látványával betelni a Balatonon.
A 92,1 méteres jacht szigorú kíséret mellett hajózik kötelező műszaki karbantartásra.
Június 21-e: egy éjszaka, amikor hajóskapitány, autószakértő, buszvezető, vegyész, bányász, kovács, fizikus vagy akár velocipédversenyző is lehetsz!