Miért repült egy letárolt Airbus A380-as Tarbes-ból Drezdába?

Négy és félévnyi parkolás után a 9H-MIP lajstromjelű szuperjumbót átrepülték a szász város nemzetközi repülőterére. Ez az az Airbus A380-as, amelyért a Global Airlines annak idején először fizetett előleget. Mi történik?
Lévén négy és fél évig tárolták Tarbes-ban, a 9H-MIP lajstromjelű Airbus A380-as 2021 tavasza óta először emelkedett a magasba: Dél-Franciaországból Drezdába repült. A korábban a világ első A380-as üzemeltetője, a Singapore Airlines, majd később a Hi-Fly kötelékébe tartozó repülőgép a német Doric Aviation pénzügyi vállalat tulajdonában van. Első repülésére 2006. november 17-én szállt fel, majd 2008 márciusában adták át a Singapore Airlinesnak, ahol a 9V-SKC lajstromjelet viselte. A légitársaság azonban 2017 novemberében nem hosszabbította meg a lízingszerződést, és visszaadta a gépet a tulajdonosának.
Hat hónappal később a Doric némi meglepetésre új üzemeltetőre lelt a wet-lease specialista, portugál Hi-Fly révén. Két évvel ezt követően azonban a portugálok is lemondtak a már 9H-MIP lajstromjelű, mára egy híján húsz éves A380-asról.
Amiért a történet érdekes, az a Global Airlines mára meglehetős távolságtartással kezelt sztorija – annak idején magunk is írtunk a friss gründolású légitársaság járatnyitási szándékairól. Nos, az aerotelegraph úgy tudja, ezért a repülőgépért fizetett először a Global. Végül azonban egy másik, a 9H-GLOBL lajstromjelű, 120-as sorozatszámú, ex-China Southern A380-assal üzemeltette első transzatlanti járatait.
A közelmúltban, szakmai körökben felmerült, hogy a légitársaság egyre inkább a wet leasing (teljes bérlet, azaz repülőgép bérbeadás, személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt) megoldásra kíván támaszkodni. Ezt azonban cáfolták. Azt, hogy miért aktiválódott most egy A380-as, továbbra is csak feltételezni lehet, az viszont kétségtelen, hogy az első kétszintes óriását a Global Drezdában nagyjavította.
Bár a társaság tervei nem okvetlenül úgy alakultak a közelmúltban, ahogy azt az alapító James Asquith 2021-ben elképzelte, gyanítható, hogy a 9H-MIP másodikként csatlakozhat a majdan négy A380-asból álló flottához. A légitársaság egyelőre hallgat, ami érthető. Korábban ugyanis leszögezték: „Akármit is mondunk, azt később fel fogják használni ellenünk, ezért csak akkor fogunk bármit közölni, ha abban már biztosak lehetünk.”
(fotó: facebook, Airline Secrets Exposed)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!