Ismét nő a kalóztámadások száma

iho/hajózás   ·   2019.02.10. 13:45
szomalia_kaloz_kislid

A Nemzetközi hajózási Iroda (IMB) és a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC) jelentése szerint 2018-ban ismét emelkedett a bejelentett kalóztámadások száma.

2018-ban az IMB-nél kétszázegy esetet regisztráltak, holott a 2017-es számok már szinte optimista reményekre adtak okot, akkor száznyolcvan esettel mélypontot ért el a kalózkodás. A súlypontot – mint már régóta – továbbra is Nyugat-Afrika jelenti, a Guineai-öböllel és Nigériával. Az Elefántcsontpart és Kongó közötti vizeken az előző évhez képest megduplázódott a kalóztámadások száma. 2018-ban világszerte hat hajót térítettek el a kalózok, ezek mindegyike az itteni kalózok számlájára írható, tizennyolc tűzfegyverekkel megtámadott hajóból tizenháromra itt adtak le lövéseket, a világ száznegyvenegy túszejtéséből százharminc itt történt, és a nyolcvanhárom elrabolt tengerészből hetvennyolc itt esett áldozatul.

A támadások forgatókönyve egy kaptafára megy: a kalózok messze a partmenti felségvizeken túl támadják meg a hajókat, ha sikerül túszokat ejteniük, azokat általában Nigériába viszik és váltságdíjat követelnek értük.

A szomáliai vizeken továbbra is a legnagyobb óvatosság ajánlott. Bár ebben a régióban nem térítettek el hajót, de többször vették azokat tűz alá.

Szomáliai kalózok fegyveresek gyűrűjében (forrás: taz.de)

Délkelet-Ázsiában valamelyest javul a helyzet, amely annak köszönhető, hogy a maláj haditengerészet megbízható sűrűséggel járőrözik, ennek ellenére a Sabah-terrorszervezet támadásai Kelet-Malajzia vizein nem tartozik a ritkaságok közé. A tavaly rosszabb helyezést elért Fülöp-szigetek vizeiről 2018-ban ismét csökkenő számban jelentettek támadást, összesen tíz ilyen történt, a 2017-es huszonkét esettel szemben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.