Tengeri teszteknek vetik alá a 111 méter hosszú szuperjachtot, a Leviathant

iho/hajózás   ·   2025.10.11. 09:00
_leviathan_

A holland, egyedi jachtokat építő Oceanco legújabb hajójának működését az Északi-tengeren veszik górcsó alá.

A jachtot tapasztalt és koncepciózus tulajdonosoknak szánják, akik a hírek szerint nagy hangsúlyt fektetnek a „csapatépítésre” és a „fedélzeten folyó tudományos munkára”. Ezekre a funkciókra abból lehet következtetni, hogy két éve a gyártó azt sugallta, a jacht üzemeltetői/tulajdonosai olyan „innovatív technológiákat” fognak alkalmazni, amelyek hozadéka a tudományos kutatásokat és felfedezéseket segíti, valamint a konvenciókkal dacoló tréningeket tartanak bizonyos csoportok összekovácsolására. A sejtelmes megfogalmazás valószínű oka az, hogy a meg nem nevezett tulajdonosok nem léptek a nyilvánosság elé a terveikkel.

A Leviathanon a hagyományos, nagy karbantartást igénylő anyagokból készült elemeket, mint például a teakfa teraszokat és a fa korlátokat kompozit anyagokkal, valamint teljes magasságú üvegfelépítmény-válaszfalakkal helyettesítik, méghozzá úgy, hogy közben a megoldás nem megy az esztétika rovására. A csiszolt követ és a természetes gyapjúszőnyegeket a tartósság és a könnyű kezelhetőség miatt választották.

A projekt során a megrendelők aktívan vettek részt a fontos döntések meghozatalában a tulajdonos műszaki képviselőjeként jegyzett YTMC-vel, illetve az Y.CO brókercéggel egyetemben. Mivel a jacht tervezése és kivitelezése a céltudatos jachtüzemeltetés jegyében fogant, a felhasználók szakértelme és véleménye kulcsfontosságú volt a hajó funkcionalitásának és a kényelmének optimalizálása során. Az együttműködés szellemisége előtti tisztelgéseként a Leviathan főlépcsőjében egy üvegpanel található, ebbe több mint kétezer, a kivitelezésben részt vevő személy nevét vésték bele – örök emlékeztetőül arra, hogy a jachtot emberek építették, embereknek.

Ahogy azt Charlie Birkett, a luxusjachtok bérlésében, értékesítésében, kezelésében, újak építésében és az induló projektekben segítséget nyújtó Y.CO vezérigazgatója és társalapítója megjegyezte, „ez egy működő ökoszisztéma, amit arra terveztek, hogy mindent támogasson a világszínvonalú vendéglátástól a tudományos kutatásig”. De a Leviathan méltatásakor esett szó például a kényelem szentélyéről, ahol a csend találkozik az erővel, továbbá a forma és a funkció kiváló szinergiáiról is.

A jachtot először 2023 júniusában lehetett szemügyre venni, amikor a zwijndrechti műhelyből a hajógyár alblasserdami telephelyére vontatták, hogy megkezdjék a felszerelést

Bár bizonyos technikai részletek egyelőre nem állnak rendelkezésre – a Leviathan képességeiről és az üzemeltetési filozófiájáról később fognak többet elárulni –, az ismert, hogy a jacht dízel-villamos meghajtású, nagykapacitású akkumulátoros energiatároló rendszere pedig lehetővé teszi a szuperjacht hosszabb ideig tartó, helyben zéró emissziójú üzemeltetését. Az Oceanco azt is közölte, hogy a hajó fejlett szennyvíztisztító berendezése megfelel a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is.

A Leviathatant akkor bocsájtották vízre, amikor Oceanco műhelyeiben további négy nagyobb, több mint 80 méteres jacht építése zajlott – és zajlik jelenleg is. A Leviathan a hajógyárban készültek közül a hosszúság alapján a harmadik legnagyobb hajó a 127 méteres Koru és a 117 méteres Infinity után.

Az Oceanco Y722 kódszámú projektjének specifikációi:

  • A hajó neve: Leviathan
  • Hossz: 111 méter
  • Szélesség: 17,8 méter
  • Hajóépítészet: Oceanco és Lateral Naval Architects
  • Külső formatervezés: Oceanco
  • Belsőépítészet: Mark Berryman Design
  • A tulajdonos képviselői: Y.CO és YTMC

(fotók: Oceanco)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek