Vannak helikoptereink, mondja a Honvédelmi Minisztérium

iho   ·   2014.03.06. 13:00
cim3

Az új eszközök beérkezéséig biztosított Magyarország helikopterképessége – tájékoztatta a Magyar Hírlapot a Honvédelmi Minisztérium (HM). Azért kereste meg a lap a tárcát, mert egyes internetes fórumokon olyan híresztelések jelentek meg, amelyek szerint a szovjet eredetű helikopterek garanciális üzemideje december 31-én lejárt.

Ez – amennyiben igaz lenne – folytatódik a cikk, a kommentelők szerint annyit tesz, hogy hazánk csak az orosz félnek fizetendő büntetés terhe mellett alkalmazhatná ezeket a gépeket egy-egy környezeti katasztrófa, például árvíz idején. A jól értesültek azt is tudni vélik, hogy a kötelező szerviz elmaradása miatt a pilóták „folyamatos életveszélyben” dolgoznak, írja a lap a továbbiakban.

(fotók: Kelecsényi István)

A cikk emlékeztet arra: Hende Csaba miniszter többször is nyilatkozott arról, hogy a jelenlegi flotta „kihordási ideje” a végéhez közeledik, és ha nem teszünk semmit, katonai helikopterek nélkül marad a hadsereg és az ország. Azért, hogy ez ne következzen be, a HM munkacsoportja tavaly nyáron a honvédség és az ország szükségletei alapján műszaki és szakmai követelményrendszert fogalmazott meg, amelyet egyeztetett a fegyveres társszervekkel és az Országos Mentőszolgálattal.

Ennek nyomán dolgozták ki azt a tendert, amelyet a parlamenti pártok közötti egyeztetésen lehet majd megvitatni, az európai uniós közbeszerzési eljárás kiírása előtt. A honvédelmi tárca számításai szerint várhatóan mintegy százmilliárd forintot kell erre fordítani. A döntést az új kormánynak és Országgyűlésnek kell meghoznia.

Az iho/repülés utoljára a Mi–8-asok magyarországi megjelenésének kapcsán írt a helikopterkérdésről, ebben szerzőnk jelzi, hogy a Mi–24-es harci helikoptereket teljesen kivonták, a szállítóflottából „gyakorlatilag egy-két repülőképes helikopterrel rendelkezik hadseregünk”. A Magyar Légimentő Nonprofit Kft. főpilótája pedig portálunknak úgy nyilatkozott, hogy a honvédséggel közös helikopterbeszerzés esetén nyilván csak nagyobb gép jöhetne szóba, de egyetlen típussal az ország problémáját nem lehet megoldani, és nagyobb helikopterekkel nem lehet primer légimentést végezni.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.