Zöld út a tengerész Tejas-nak

Ezzel India azon kevés országok egyike lett, mely önállóan sorozatgyártásra érett, sugárhajtású, a repülőgép-hordozókon használható vadászbombázót fejleszett ki és állít hadrendbe. A mostani megrendelés egy kisebb, nyolc gépes mennyiségre szól, melyek a jelenleg is építés alatt álló Vikrant-osztályú, hagyományos meghajtású hotdozóra kerülnek majd.
A Hindustan Aeronautics Limited tervezte és gyártotta, deltaszárnyú vadászbombázó repülőgép eredetileg az Indiai Légierő elöregedett és Kína légierejével szemben ma már nem hatékony MiG-21-esek felváltására készült. A program még 1981-ben indult, s az indiai fejlesztések lassú és sok kanyarral tarkított tempójának köszönhetően csak 1990-ben készültek el a végleges tervek. Az első, TD-1 jelű prototípus végül 2001. január 4-én szállt fel Bangalore repülőteréről.
A haditengerészeti, megerősített változatú, kétüléses prototípust 2010. július 6-án mutatták be. A típussal a BAe Sea Harriereket váltják majd fel, a légvédelmi és csapásmérő feladatköröket egyaránt ellátva. A Tejas nagytestvére a MiG-29K Fulcrum lesz, melyek sorozatgyártása már folyik Oroszországban. Az INS Vikrant fedélzetén a tervek szerint 30 merevszárnyú repülőgép és több helikopter üzemel majd egyszerre. A Tejas tengeri változatának tesztrepüléseit a Goa melletti Hansa haditengerészeti támaszpont repülőterén végzik majd.