Ironikus

Vörös Attila   ·   2016.03.18. 11:15
80metr_P3170377

A fönt írt 350 méter azért csalóka, bár légvonalban valóban nagyjából ekkora távolságban halad el leendő konténerterminálja mellett a Metrans dobozvonata. Csak mivel ezen a 350 méteren nagyrészt víz – a Duna – van, nem egyszerű levágni a távolságot... Kelenföldön mondjuk maximum fél óra ácsorgás, de sokszor haladni is lehet. Aztán át Fradiba, még szűk tíz perc, ott körüljárás, hogy a Traxx további három kilométeren át húzza a szerelvényt. Ez általában egy óráig tart, mármint a körüljárás és a szabad jelzésre várás. Pedig Soroksári útig két vágány is van, de Ferencváros egy forgalmas állomás, nem lehet csak úgy kijárni még tehervonattal sem még a 150-es vonalra sem. Szóval jó esetben is egy órája, hogy eljöttünk a terminál mellett, és még mindig csak Soroksári út rendezőben vagyunk, eddig tartott a drót, a Traxx eddig volt jó vonóerő. Lehet várni a dízelt – egyelőre Bobót a kikötőből, ha majd működésbe lép az új terminál, ki tudja. A Szabadkikötőben azért résen vannak, mindenki kedvenc tolatómozdonya sokszor egyszerre érkezik meg Sorút rendezőbe a Traxx-szal, és azzal a lendülettel, a váltókörzetben vonatot is cserélnek. Néha meg még előbb megtolatják a salakot, a gabonát, az acélt és a szenet, akármit, amivel a Szabadkikötőben foglalkoznak.

A Metrans konténervonata robog Budafoknál Csepel felé (fotó: Vörös Attila)

Na most tartunk ott, hogy tudunk indulni Csepelre. Irány a régi gyártelep, az Univertrans rendezője, ami tavaly ősz óta a Metrans tulajdona, mármint az Univertrans és a vágányok együtt, mind. A sorúti váltókörzet ötös, a Gubacsi híd tízes, eljutni a csepeli rendezőbe bár csak 6-7 kilométer, a forgalmas Weiss Manfréd úti csomópont megpróbáltatásaival együtt 20-30 perc. Aztán irány a terminál az egyetlen életben levő gyártelepi iparvágányon. A vágány errefelé olyan, amilyen, száguldozni úgysem érdemes, van pár andráskeresztes útátjáró, amelyekben néha kamionok, targoncák forgolódnak, vigyázni kell. Ahogy haladunk a (most még épülő) terminál felé, mozdonyunk ablakán kinézünk a Duna, Budafok felé.

És jééé, ott jöttünk ezelőtt néhány órával.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek