787-es gondok: LOT, Norwegian

iho   ·   2013.09.27. 13:00
cim5

„Gyorsreagálású” Boeing-csapat siet a sikeres skandináv LC-társaság, a Norwegian segítségére és a helyszínen fog besegíteni az üzemeltetésbe, hogy közösen javítsák a frissen átvett és forgalomba állított Dreamlinerek hibáit.

Bjørn Kjos, a cég vezetője szerint így próbálják elejét venni a további problémáknak, amelyek a 787-esek eddigi repültetése során adódtak: előfordult ugyanis, hogy a mostanáig átvett mind a két gép a földön maradt, és ezzel arra kényszerítette a Norwegiant, hogy más társaságoktól vegyen sürgősen bérbe repülőgépeket a járatok teljesítésére.

Kjos a nehézségek miatt elnézést kért az utasoktól, és világossá tette a Boeing számára, hogy ez a helyzet elfogadhatatlan. Ezek után került sor az amerikai gyártó műszaki alakulatának bevetésére. A Boeing ugyanakkor azt is garantálja, hogy a fontosabb alkatrészek, amelyek esetleg cserére szorulhatnak, rendelkezésre állnak nemcsak Oslóban, a társaság központjában, hanem azokon a repülőtereken is, amelyekre a Norwegian 787-eseket járat.

A nemzetközi sajtó arra emlékeztet, hogy a Norwegian volt az első kifejezetten diszkontmodellben működő légitársaság, amely átvehette a Dreamlinereket, és hosszú távú járatokat indított velük. Az ilyen cég fokozottabban terheli a gépeit, a menetrendjében és a flottában nemigen vannak tartalékok, tehát sokkal kiszolgáltatottabb helyzetbe kerül, ha egy-egy gépe nem tud elindulni.

Problémák adódtak közben egy másik európai üzemeltető, a LOT 787-eseivel, a flotta öt gépe közül kettőben hiányzó olajszűrők okoztak repülésbiztonsági kockázatot. A légitársaság egyik vezetőjének nyilatkozata szerint a problémát mindkét alkalommal repülés közben megjelenő hibaüzenetek jelezték, majd a Boeing gyors segítségével sikerült pótolni az alkatrészeket.

A LOT egyike volt azoknak a légitársaságoknak, amelyek nyilvánosan követeltek nagyon komoly kártérítést a Boeingtól a januártól nyárig tartó 787-es leállás miatt, és ez volt egyike azoknak a társaságoknak is, amelyek azzal érveltek, hogy a gazdaságos 787-es beállításán múlik a veszteségeik csökkenése, a hatékony üzemelés.

A frissített gyári adatok szerint egyébként a Boeing az összesen 936 megrendelt 787-esből eddig 83 gépet adott át a légitársaságoknak.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek