A csirke és a nyomvonal
Az Indóház áprilisi számában bőséges képriportot közöltünk a 2-es vonal belső, Újpesti vasúti híd–Pilisvörösvár közti szakaszának felújításáról. Akkor úgy tűnt, hogy két komoly akadálya van a munkák folytatásának: a tervezett Solymár-Szélhegy megállónál az erdő jelentős részét kellett volna kivágni a nyomvonalkorrekcióhoz, Pilisvörösvár szélén pedig egy ház szerepelt rosszul a tervrajzokon, a készülő töltés rézsűje nem fért volna el.
Úgy tűnik, négy hónap bőségesen elég volt Solymár határában ahhoz, hogy a Nemzeti Parkkal és az erdőgazdasággal sikerüljön tisztázni minden vitás kérdést, az új nyomvonalba eső fákat kivágták, és gőzerővel indulhat az építkezés. A leendő kétvágányú, villamosított pálya mentén már a felsővezetéket tartó oszlopok jó része is áll, vegyesen beton- és a megszokott, zöldre festett rácsos vasoszlopok. Ha már a vasnál tartunk: a 2-es vonal felújított,Pilisvörösvár–Esztergom szakaszán reneszánszukat élik az Y formájú vas keresztaljak, velük Pilisvörösvár határában is találkozhatunk.
Rossz adatok alapján készített hibás terv, harmincmilliós plusz költség: ez a pilisvörösvári „csirkés ház” rövid története. Komoly fejtörést okozott ugyanis, hogy egy kétvágányú vonalat hogyan építsenek meg a megfelelő töltésrézsű nélkül? Egy épület ugyanis, amelyben a tulajdonos baromfit nevel, a tervezett nyomvonalba ugyan nem lógott be, de a töltésnek már útjában volt. Nosza, elő a beruházás – ha nem is arany- – tartalékait, és potom harmincmillióból megépült egy támfal, amely a jobb sorsra érdemes szárnyasok lakhelyétől alig egy méterre tornyosul. A Görgey utcai átjárótól a vörösvári állomásig az egyik vágányt már lefektették, a továbbhaladás tilalmát jelző vörös tárcsa a közúttól alig száz méterre látható.
Egyetlen kérdés maradt csak: mi is a beruházás végső határideje? A decemberi menetrendváltást, mint az átadás időpontját már elvetették, szerkesztőségünk felkereste a NIF Zrt.-t a kérdéssel. Megkeresésünkre a következőt válaszolták: „A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban épül az Óbuda–Pilisvörösvár vasúti vonalszakasz. A kivitelező vágányépítési munkálatokat végez a szakaszon, amit várhatóan októberben fejez be. Ezt követően kezdődhet meg az egyeztetés a MÁV-val a forgalom felvételéről.”
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!