A drót rég megvan, már feszültség is, nemsokára pedig engedély is életbe lép
A 2-es vonalat a körvasúttal összekötő 201-es vonal villamosítását a 2-es vonali munkálatokhoz kapcsolódóan végezték el 2017-ben. 2017 őszén már drót feszült a rövid vonalszakasz fölött, amibe beletartozik a 70-es vonalon átívelő nevezetes Marcheggi-híd is. Bár elenyésző ennek a vonalrésznek a forgalma, az angyalföldi csomóponti kiszolgáló tehervonat és a HÉV-szállítások rendszeresen igénybe veszik, de keverednek erre ritkán egyéb tehervonatok és pályás menetek is. Tavaly nyáron például a 4-es vonal tíz napos vágányzára alatt itt közlekedtek a Suzuki-vonatok, még szergejes vontatással.
Akkor még nem tudtuk, hogy azért nem valamilyen villanymozdony húzza a tehervonatokat, mert a villamosítást nem adták át, sőt feszültség sem volt a vezetékekben (a 2-es vonalon 2018 tavaszán indult meg a villamosüzem). Ez úgy tűnt, sokáig így is marad, de most komolyabb igény keletkezett a 201-es vonal használatára. Május 13-tól két héten át vágányzár lesz a Keleti pályaudvaron, ezalatt az idő alatt a 80a személyvonatai Péceltől Rákosnál a 2-es vonal felé frdulnak majd és egészen Piliscsabáig közlekednek. A Marcheggi-hídon át!
A MÁV péntek reggel küldte ki az értesítőt a vasútvállalatoknak, hogy május 10-étől használható a 201-es vonal villamos vontatással is. Ezzel most lassan befejezettnek tekinthető a 2-es vonali gigaépítkezés, bár Dorog és Angyalföld biztosító berendezésének a cseréje és az egész vonalat irányító KÖFI még mindig visszavan...
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!