Ami a nagyrekonstrukcióból kimaradt

iho   ·   2015.11.12. 21:15
00kicsi

Az 1-es, 3-as villamosprojekt részeként a Hungária körgyűrű villamospályája teljesen átépült, a sínek cseréjén kívül a felsővezetékes rendszert és a megállókat is felújították. Egy kis részlet maradt ki csupán: a ceglédi és a váci vasútvonalak fölött átvezető felüljáró. Ha valaki az immár a Fehérvári útig meghosszabbított 1-esen utazik, tapasztalhatja: a lassújelek ezen egy szakasz kivételével valóban eltűntek.

A felüljáró 2013-ban, a felújítás elkezdése előtt (Kemsei Zoltán felvételei)

A felüljárót viszonylag későn (a Budapestet érintő vasúti fővonalak különszintű kereszteződéseinek kialakítását még a negyvenes években kezdték), 1969-ben építették, a mai északi, kétszer egysávos hídpálya épült meg, habár a körgyűrű régi terveiben szélesebb híd szerepelt. A mai szélességét a villamospályával és a déli hídelemmel – szinte teljesen a Hullámvasútra épülve – 1987-re készült el, ez okozza az eltérést a híd dilatációs szerkezeteiben is.

A nagyrekonstrukció idején a híd felhajtóján elhelyezett kúszóváltón fordult az 1-es

Ezeket a dilatációs szerkezeteket cserélik, javítják két novemberi hétvégén: 14-én és 15-én valamint 21-én és 22-én. Ezeken a napokon (szombat üzemkezdettől vasárnap üzemzárásig) az 1-es villamosok kettéosztva, a Bécsi út/Vörösvári úttól a Lehel utcáig (Angyalföld kocsiszínből kiadott szerelvényekkel) és Zugló vasútállomástól a Fehérvári útig (Baross kocsiszín Tatráival) közlekednek. A Lehel úttól Zugló vasútállomásig autóbuszokkal lehet majd utazni, a villamosról a pótlóbuszra átszállás nem minősül útmegszakításnak, egyetlen jeggyel teljesíthető.

A hídon most is buszozhatunk

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek