Bírói meghallgatáson a spanyol mozdonyvezető
A szerdai, 78 halálos áldozattal járó spanyolországi vonatbaleset főszereplőjét, a kisiklott szuperexpressz mozdonyvezetőjét ma hallgatja meg a bíró – adja hírül a BBC.
Mint arról beszámoltunk, a katasztrófa egyértelmű oka az volt, hogy a szerelvény egy erős ívben, ahol maximum nyolcvan kilométeres óránkénti sebességgel lett volna szabad haladni, 180-190 kilométeres sebességgel hajtott be.
A mozdonyvezető, Francisco Jose Garzon Amo egyes hírek szerint a baleset után ráidózva illetve telefonálva magát okolta a történtekért, azonban miután könnyebb sérüléssel a helyszínen őrizetbe vették, megtagadta a vallomástételt.
A mai bírói döntés többféle lehet: a gondatlanságbból elkövetett emberülés vádjának megerősítésével továbbra is letartóztatásban maradhat a mozdonyvezető, esetleg a letartóztatást háziőrizetre változtathatja a bíró, de ebben a stációban még azt is megteheti, hogy úgy döntl, vádemelés nélkül engedi szabadon Garzont.
Mint arról a sajtó korábban is beszámolt, a mozdonyvezetőt sebességmániásnak tartották, aki egy közösségi oldalon már többsdzör dicsekedett azzal, hogy kétszáz kilométeres óránkénti sebességgel repeszt a vonata.
A spanyol vasutak felügyelő szervezetének vezetője most úgy nyilatkozott, hogy a vonatnak a balest helyszínétől négy kilométerre kellett volna elkezdenie a lassítást.
A Renfe spanyol vasúttársaság vezérigazgatója szerint az eddigi vizsgálatok kiderítették, hogy a szerelvénnyel nem volt semmiféle technikai probléma, a mozdonyvezető harminc éve áll szolgálatban,