Boeing-bomba Dubajból

iho/repülés   ·   2011.11.13. 16:05
nyito1

Persze a fenti összeg a listaár, mely ilyen volumenű megrendelésnél leginkább csak tájékoztató adatként szolgál. Ami viszont biztos: az Emirates 50 darab Boeing 777-300ER repülőgépet vásárolt, míg további 20 gépre opciót jelentett be. A Dubajban székelő légitársaság már így is a világ legnagyobb 777-es üzemeltetője: a típus különböző változataiból 94 gépet használ jelenleg is, míg további 41 777-300ER még leszállításra vár – a mostani megrendelés beszámítása nélkül is. A társaság mellesleg az egyetlen, mely a 777-esek mindegyik típusváltozatát használja. Arról nincs információ, hogy a mostani megrendelést át lehet-e konvertálni a leendő új generációs 777-8X/9X változatokra.

Tisztelet a győztesnek! <br>(fotó: flightglobal.com)

Ez az év ezzel a megrendeléssel a „Triple Seven” történelmének legjobb éve: eddig 182 utasszállító és teherszállító 777-est rendeltek a légitársaságok, s ez magasan meghaladja a 2005-ös eddigi csúcsot, az egy év alatt begyűjtött 154 megrendelést. A mai bejelentés egyben kemény fricska azoknak a véleményeknek is, mely szerint az A350-900-as már jó előre képes lesz elszívni a Boeingtől a vásárlókat, s eltüntetni a további 777-es megrendeléseket. Kérdés, hogy a már meglebegtetett 777-8X/9X változatok képesek lesznek-e felvenni a versenyt majd az A350-900-assal.

Ez ügyben el is hangzott a Boeing válasza. Miután az Airbus épp most jelentett be hat hónapos csúszást az A350-900-as forgalomba állításában, a Dubai Airshow-n a Boeing elnöke sajtótájékoztatóján világosan utalt arra, hogy ez mennyire jó hír az amerikai gyártónak. Jim Albaugh elmondta: az Airbus sokat profitált a 787-es fejlesztési problémáiból az A330 eladásaival, úgyhogy „mi is sok 777-300ER-t fogunk tudni eladni”.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.