Bontják a szegedi Tisza pályaudvart

iho/vasút   ·   2011.11.19. 08:30
title

Budapest felől érkezve a fűtőház mögött egy enyhén lejtő vágány távolodik el a Tisza irányába, ez vezet a hatvágányos Tisza pályaudvarra. A szolgálati hely a szegedi kisvasút idején (1927–1975) élte fénykorát, itt volt a 760 milliméter nyomtávú vasút központja, fűtőháza. Az állomásra egykoron villamos is vezetett, a 6-os járat a Dugonics térről, később a mai Mars térről.

A villamos 1966-ban szűnt meg. A kisvasút 1975-ös bezárása után személyforgalom nem maradt az állomáson, a nagyvasút tehervonatokat rakodott itt, illetve mérlegelésre érkeztek ide vonatok. Az állomáson egy konténerrakodó is működött 2009-ig. A bontási határozatot a MÁV Zrt. kérvényezte, ez kiterjed a biztosítóberendezésre és a vasúti pályára. Az itt található Trapper-rendszerű vágányhídmérleget áthelyezik Szeged-rendezőre.

Szeged, Tiszai pályaudvar felvételi épülete. Az előtérben látható beton helyén voltak a kisvasút vágányai. A felvételre kattintva galériánkat nyithatják meg <br> (forrás: vasutallomasok.hu)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.