British-rendelés: megmaradt a bizalom a 787-es iránt
A British Airways és az Ibéria anyavállalata, az IAG fix megrendelésre alakította korábbi opciós lekötését, ez annyit jelent, hogy az eddigi 24 mellett további 18 787-est vásárol a Boeingtól. A kisebb utaskapacitású, de sokkal nagyobb hatótávolságú és gazdaságosabb üzemeltetésű kompozitgépekkel 2017 és 2021 között cserélik le a British Airways 747-400-as flottáját.
A British Airways jelenleg 118 nagy hatótávolságú, széles törzsű gépet üzemeltet, és a mostanin kívül 42 ilyen gép szerepel a rendelésállományában. A vásárolt, de még le nem szállított gépek között szerepel 12 kétszintes A380-as óriásgép, és hét 777-300ER.
Az IAG másik cége, az Ibéria ugyancsak tárgyalt a Boeinggal, és sikerült megegyezésre jutni egy „lehetséges” 787-es rendelés feltételeiről és szállítási periódusáról. Ezt csak akkor alakítják át fix megrendeléssé, amikor az Ibéria sikeresen lezárta a szerkezetátalakítást, csökkentette költségbázisát és ismét nyereségesen működik, olvasható az IAG közleményében. A spanyol nemzeti légitársaság jelenleg épp a költségek csökkentése jegyében alakítja át flottáját, elbúcsúztatja a négy hajtóműves A340-eseit, és helyettük hat két hajtóműves, ugyancsak nagy hatótávolságú A330-est szerez be.
A BA 787-es megrendelését még a részvényeseknek is jóvá kell hagyniuk, de a bejelentés igen fontos a Boeing számára, hiszen a típus iránti bizalom továbbélését jelenti egy olyan „kellemetlen” periódusban, amikor az elektromos rendszer, közelebbről a lítiumionos akkumulátorok kigyulladásai miatt a már használatban lévő gépek a földön várnak a szükséges módosítások hatósági bevizsgálására és engedélyeztetésére.
A Boeing honlapján a British Airways még csak az eredeti 24 gépes megrendeléssel szerepel a táblázatban. Ha a most fix rendeléssé alakított 18 gépet is hozzávesszük, a Boeingnak 859 Dreamlinert kel leszállítania a vásárlóknak.