Búcsúznak a csuklós hibridek Budapesttől, megint
A Volánbusz és a huszonnyolc Volvo 7900A Hybrid útjai hamarosan elválnak, a közelmúltban országos méretűvé duzzasztott cég a jövőben nem kívánja tovább üzemeltetni a típust, ami így másodjára tűnik el a főváros közlekedéséből. A buszok még csak négy évesek, de életútjuk kalandos:
- 2015-ben, még a Vitézy-éra alatt álltak forgalomba Budapesten, a T&J Busz Project Kft üzemeltetésében,
- 2016-ban offshore tevékenység gyanúja miatt szerződést bontott velük a BKK, a Volvók munka nélkül maradtak,
- 2017-ben Gödöllő és Vác térségében tűnt fel néhány példány,
- 2018-ban a Volánbusz égisze alatt visszatért az összes Budapestre; a péceli és a gyáli vonalakon találtak nekik helyet.
Mint az év elején beszámoltunk róla, a buszok rendelkezésre állása pocsék, átlagosan minden negyedik hibrid javítás alatt van, de olyan napok is előfordultak, amikor még az állomány felét se tudták kiadni. Emellett az üzemanyag-megtakarításuk sem meggyőző, illetve a 30 millió forintos bérleti bérleti díj (évente és buszonként!) is drágította a költségeket.
Úgy tűnik, megelégelte ezt a helyzetet a Volánbusz is, így azokat a 2014-e,s MOS rendszámú dízel Volvo 7900A-kat fogják visszahozni, amelyeket éppen ezek helyett tettek át annak idején elővárosi/helyközi forgalomra. A Volánbusz a nyáron egyébként – többek között – 30+3 új, csuklósbusz beszerzésére is kiírt egy tendert, ennek még mindig nincs eredménye, de a műszaki specifikációban a „bilikék” szín is szerepel, így arra lehet következtetni, hogy ezek Budapesten állnak majd forgalomba.
A visszahelyezett MOS-ok helyére egyébként háromtengelyes Volvókat csoportosított át a cég, ezek helyére pedig a vadonatúj Credók mentek.
Hamarosan tehát megint leáll az összes csuklós hibrid Volvo, a további sorsuk egyelőre kérdéses, bár azon sem lepődnénk meg, ha harmadjára is visszatérnének, immár a BKV üzemeltetésében. (A hárombetűsnek egyébként szintén „nincs szerencséje” a hibridekkel; a 2017-ben beszerzett negyven szedett-vedett Volvókból hét még azóta se volt forgalomban soha, de a maradéknak is alacsony a kocsikiadási százaléka.)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!