De hol van a drót?
A Népszabadság Online-on megjelent írás a villamosítást hiányolja a vonal felújításáról. Azt már többször kivesézték rajtunk kívül is a különféle sajtóorgánumok, hogy erős késéssel épül újjá az Óbuda–Pilisvörösvár közötti pályaszakasz, habár a két évvel ezelőtti hangok még sokkal optimistábban csengtek.
A lényeg: ha el is indul júniusban a forgalom, mindenképp a már megszokott Siemens Desiro motorvonatokat láthatjuk majd, a villamosítást eleve külön projektként hirdették meg. Ahogy a NOL kérdésére a MÁV-nál megerősítették: a közbeszerzés a felsővezeték kiépítésére egy hónapon belül elindulhat, az előreláthatólag 2016 harmadik negyedévéig (természetesen sikeres tender esetén tartható csak ez a határidő) tartó villamosítást az EU Integrált Közlekedési Operatív Programjából finanszírozzák majd, a munkák összköltsége nyolcmilliárd forint, ebből 6,8 milliárd a támogatás.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!