De ki áll majd be ide?
A fővárosi önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság közös közleményében tudatta az MTI-vel: a modern, őrzött és mozgáskorlátozottak által is igénybe vehető új parkoló elősegíti a térség intermodalitását, azaz az egyes közlekedési módok közötti váltás lehetőségét. A beruházás 171,9 millió forintból és európai uniós társfinanszírozással valósult meg.
A közlemény szerint a 4-es metróvonal tavaly márciusban átadott első szakaszának legfontosabb célja a belváros tehermentesítése, a felszíni közúti – elsősorban autós – forgalom fokozatos csökkentése. Ebben jelentős szerepet töltenek be a metróberuházáshoz kapcsolódóan épülő P+R parkolók, ahol az agglomerációból, illetve a külső kerületekből érkező autósok egy része lerakhatja járművét és metróval, villamossal, autóbusszal vagy kerékpárral folytathatja útját.
A Kelenföld vasútállomás térsége ebből a szempontból kiemelten fontos városrész: az új metróállomás, a majdani autóbuszterminál, illetve a Budaörsi úti új, kétszintű közúti csomópont mellett itt létesül a legtöbb új parkoló.
A metróprojekthez kapcsolódóan a kelenföldi végállomás térségében négy helyszínen összesen közel 1500 új P+R parkolóhely létesül. Két parkoló épül az Etele téri oldalon: az egyik a hétfőn megnyíló, 221 férőhellyel, a másik a Somogyi út és a Gyergyótölgyes utca sarkán, a jelenlegi ideiglenes parkoló helyén, 247 autónak biztosítva parkolási lehetőséget – ez utóbbi építése is befejeződik a tervek szerint 2015 decemberében.
A metróállomás és aluljárórendszer Őrmező felé eső oldalán a Péterhegyi úti ideiglenes autóbusz-végállomás melletti terület ad helyet egy harmadik, 485 férőhelyes parkolónak, melynek jelenleg a befejező munkálatai zajlanak – azt várhatóan szeptember végén, október elején vehetik majd birtokba az autósok. A három P+R parkoló együttesen valamivel több mint nettó 670 millió forintból valósul meg – olvasható a közleményben.
Mindezeken túl, szintén az őrmezői oldalon, a MÁV kelenföldi vasútállomáshoz kapcsolódó, használaton kívüli vágányainak helyén is létesül egy körülbelül 500 férőhelyes P+R parkoló. A kapcsolódó nyílt közbeszerzési eljárások hamarosan lezárulnak.
A beruházáselem első ütemében zajlik majd – várhatóan 2015 őszétől – a MÁV-vágányok bontása és a szükséges közműkiváltásokkal a terület teljes rendezése, ezt követően pedig megkezdődhetnek a parkolóépítési munkák, melyek a tervek szerint 2016 év végéig tartanak majd.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!