Elindulhat a 30-as vonal felújítása

iho   ·   2013.07.05. 12:38

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a közbeszerzést a Balaton déli partján futó 30-as számú vasútvonal felújításának első szakaszára. Lepsény és Szántód-Kőröshegy között a pálya teljes egészében megújul, 2015 nyarára a száz kilométer per órás pályasebességnek megfelelően lehet közlekedni.

Új második vágány épül Szabadifürdő és Zamárdi felső között, itt a kritikus helyeken mintegy négy kilométer hosszban zajvédő falat, tizenhét kilométeren rugalmas ágyazatot építenek a környezeti hatások csökkentésére. Biztonságosabbá válnak a szintbeli átkelési lehetőségek, Siófokon a Vitorlás utcánál új aluljáró épül. Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyeken a kényelmesebb ki- és beszállás elősegítésére magas peront építenek.

Eredményes közbeszerzés esetén a harminckét kilométeres szakasz felújítása 2014 elején kezdődhet meg. A Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy közötti, harminckét kilométeres szakaszra 2013 negyedik negyedévében írják ki a közbeszerzést, 2015 nyarára a dél-balatoni vonal teljesen megújul – áll a NIF Zrt. közleményében.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Hajózás Belvíz

Balatoni hajózás: idén már nem lehet „körbemenni”

iho/hajózás   ·   2025.04.19. 12:00

A Balatontipp írta meg, drasztikus járatcsökkentéssel egyszerűen kettévágták a balatoni hajózást. Mostantól keletről csak Balatonszemesig, nyugatról legfeljebb Balatonlelléig lehet eljutni, azaz jószerével megszűnt a hajós kapcsolat a tó keleti és nyugati medencéje között.

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.