Elrepültek a 737-esek utolsó malévos útjukra
Helyi idő szerint este hét előtt nem sokkal megkezdődött a Malév Boeing 737-es típusú gépeinek átrepülése az írországi Shannonba.
Mint beszámoltunk róla, már a légitársaság reggeli leállásakor jelezte a Zrt. elnöke, Berényi János, hogya lehető leggyorsabban visszaszolgáltatják a lízingelt repülőgépeket a bérbeadó cégnek.
Ferihegyen 15 B737-es készült erre az utolsó útra Malév-színekben. Először délre tették az első gép indulását, de aztán az átrepülés egyre tolódott, mint korábbban írtuk, ferihegyi hírek szerint azért, mert a Malév pilótái vonakodtak végrehajtani az átrepülést.
A későbbiekben szóba került az is, hogy vajon kapnak-e a gépek kerozint, információnink szerint az átrepülés üzemanyagköltségét végül a bérbeadó ILFC állta.
A Boeingek mellett elindult egy légcsavaros-gázturbinás Q400-as is, de ennek a típusnak a Malévnál repült négy példányát máshonnan bérelte a légitársaság: ennek a gépnek az a feladata, hogy Shannonból hazahozza a Boeingok személyzeteit.
A MA5212 járatszámot viselő első, HA-LOU lajstromjelű 737-es azonban nem vette azonnal az irányt északnyugatnak, hanem egy balkör lerepülése után ismét megközelítette Ferihegyet, és méltó búcsúzásképpen kb. 150 méter magasan áthúzott a 31-es bal pálya fölött. A személyzet a torony majd az approach, a közelkörzeti irányítás frekvenciáján köszönte meg a légiforgalmi irányítóknak a hatvanhat évnyi együttműködést.
Az első gép, amelyik Shannonban leszállt, a MA5200 járatszámmal repülő HA-LOK lajstromjelű 737-800-as volt, megelőzve a HA-LOU-t, amely 5212-es járatszámmal ugyan elsőként szállt fel, de visszatért egy beköszönés erejéig a ferihegyi légtérbe.