Érkeznek az MRCE Vectronjai
A mozdonyok bérbeadásával foglalkozó Mitsui Rail Capital Europe (MRCE) 2013 júniusában rendelt tizenöt villamos gépet a Siemens legújabb mozdonysorozatából. Az első tíz, az MRCE-nél X4E-sorozatba sorolt fekete mozdony a napokban érkezett meg Münchenbe – írja a Railcolor portál.
Hat mozdony szinte azonnal tovább is ment: a hamburgi székhelyű boxXpress.de bérelte ki az X4E 850, 851, 852, 853, 870 és 871-es pályaszámú gépeket. Utóbbi kettő ráadásul már magyar homologizációval is rendelkezik, azonban a boxXpress-logók hiánya arra utal, hogy a vállalat csak rövid ideig fogja azokat bérelni.
A boxXpress.de számára nem ismeretlenek a Vectronok, mivel négy 193-as sorozatú villamos gépet (840, 841, 880, 881) már hajtanak. Az MRCE-től bérelt járműveket a 881-es vontatta Hamburgba. Hazánk vasúthálózatán ismert fuvarozó a boxXpress.de, ES 64 U2-es Taurusaik gyakran láthatók, leginkább a hegyeshalmi vonalon.
A boxXpress.de az AC-verziójú Vectronokkal a Siemens tehervonati üzemre szánt ES 64 F4-es mozdonyait szeretné lecserélni, amelyeket szintén az MRCE-től bérel: az ES 64 F4 209 pályaszámú villamos gép volt az első, amely visszakerült a tulajdonosához.
A százhatvan kilométer per óra legmagasabb üzemi sebességű, 6400 kilowatt teljesítményű Vectronokkal az MRCE már szabadon közlekedhet a német és az osztrák vasúthálózaton. A típus magyarországi közlekedéséhez szükséges engedélyeztetési procedúra folyamatban van az NKH-nál, miután a gép 2013-ban sikeresen teljesítette a magyarországi teszteket. A Vectronok Németországban a PZB/LZB vonatbefolyásoló rendszert, Ausztriában és Magyarországon pedig ETCS-t használva közlekedhetnek.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!