Forgalomba állt az első bilikék Civis
Mint arról egy évvel ezelőtt beszámoltunk, használt, szóló buszok bérlésére írt ki tendert a BKV, a kiírást áttanulmányozva nem volt nehéz megállapítani, hogy a debreceni Volvo B9L – Alfa Civis 12 típusú buszok lesznek a befutók. Az eredmény a papírforma szerint alakult, igaz, ezt hivatalosan a vártnál csak jóval később, október végén hirdették ki. Azt viszont még most se lehet tudni, hogy a buszok mikor tűnnek fel a főváros utcáin, elképzelhető, hogy majd csak a debreceni 2-es villamos átadása környékén, ami a tervek szerint március 1-jén lenne esedékes.
Információink szerint eddig négy busz átfestése történt meg, ezek az LMG-002, 077, 080 és 094 rendszámot viselik, a kiválasztás elvileg a legkevesebbet futott járművekre esett.
Mint ismeretes, a DKV–Intertanker páros 2009-ben vette át a debreceni buszközlekedést; a Hajdú Volán mintegy 80 szóló és 80 csuklós állományával szemben ők 100 szólót és 40 csuklóst hoztak, így a buszokon megszokottá vált a zsúfoltság. Később a helyzet enyhítése céljából további három Plasma típusú midibuszt bérelt a DKV a Jászkun Volántól, a menetrendi átalakítások miatt (amelyek általában ritkítást jelentettek) viszont ezek tavaly feleslegessé váltak, sőt, most már mind a száz szólóra sincs szükség, a második villamosvonal átadása után pedig mintegy tizenhat csuklósbusz szabadul majd fel. Így tizenöt szólót minősített feleslegessé a DKV – ezek mennek Budapestre – a csuklósok pedig a szólók helyén állnak majd forgalomba, remélhetőleg javítva ezáltal a csúcsidei áldatlan állapotokon.
A tizenöt Civist a BKV bérli 2020-ig, azonban Budapesten is a debrecenihez hasonló lesz a felállás: az Intertanker tartja majd karban a buszokat, ehhez a BKV egy szerelőállást biztosít, illetve a járművezetők is a BKV emberei lesznek.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!