Futár a kapuk előtt
A rendszerváltás után a BKV utastájékoztatási és forgalomirányítási színvonala évtizedekkel volt lemaradva a nyugat-európai városokétól. Az utastéjékoztatás a hagyományos módon, iránytáblákkal és élőszóval történt, a forgalomirányításban a nagyobb csomópontokon helyet foglaló menetirányítók próbálták megoldani a rendkívüli helyzeteket. Lassú fejlődés ugyan (rádiós rendszer kiépítése, vizuális utastájékoztató rendszer egyes járműtípusokon) történt, de az igazi előrelépés lehetőségét a 2009-ben megkötött támogatási szerződés jelentette. A BKV 2009. június 30-án kötötte meg ezt a kontraktust az integrált utastájékoztatási és forgalomirányítási rendszerek létesítésére.
A projekt 2012-től a BKK és a BKV által alkotott konzorcium kezében van, a vállalkozói szerződést a fővállalkozó Synergon Rendszerintegrátor Kft-vel 2010. október 27-én kötötték meg. A rendszer kiépítésének alvállalkozója a több városban már bizonyított német IVU Traffic Technologies lett. A Futár fantázianevet kapott program az Új Széchenyi terv keretében az Európai Unió fejlesztési forrásaiból négymilliárd forintos összeget kapott, a 2,7 milliárd forint önrészt a főváros önkormányzata bocsátja rendelkezésre.
A Futár rendszer teljes körű járműkövetési és utastájékoztatási rendszert tartalmaz: a diszpécserek a telepített fedélzeti rendszer segítségével 2295 villamos, trolibusz, autóbusz valós idejű forgalmi helyzetét tudják követni. 257 megállóhelyen és csomópontban telepítik majd az új utastájékoztatási rendszert, ahol az utasok szintén valós időben tájékozódhatnak a jármű megállóba érkezésének várható időpontjáról. A műholdas fedélzeti rendszert a legrégebbi Ikarus autóbuszokra is telepíteni lehet, de a Ganz csuklós, Tatra T5C5 és T5C5K, TW6000 típusú villamosok és az Ikarus 412 és 435 típusú trolibuszok is új külső és belső kijelzőket kapnak. Ezen felül harminc újabb jelzőlámpás helyszínen valósul meg a közösségi közlekedés járműveinek előnyben részesítése.